ثبت 1221 ازدواج روستایی در خراسان شمالی
کد خبر: 4011546
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷

ثبت 1221 ازدواج روستایی در خراسان شمالی

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: در سال جاری یک هزار و 221 ازدواج روستایی در استان به ثبت رسیده است.

ازدواجبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی ثبت احوال استان، علی زاهدی‌نیا، مدیرکل ثبت احوال استان، با اشاره به اینکه در هفت ماهه نخست سال جاری چهار هزار و ۵۹۸ ازدواج در استان خراسان شمالی به ثبت رسیده است، اظهارکرد: از تعداد ازدواج‌های به ثبت رسیده، سه هزار و ۳۷۷ واقعه شهری و یک هزار و ۲۲۱ مورد نیز روستایی بوده است.

وی ادامه داد: همچنین از یک هزار و ۲۴۳ طلاق ثبت شده در ابتدای سال جاری تاکنون، یک هزار و ۹۱ واقعه شهری و ۱۵۲ واقعه طلاق روستایی به ثبت رسیده است.

زاهدی‌نیا اضافه کرد: بیشترین تعداد ازدواج‌های ثبت شده بر حسب گروه‌های سنی پنج ساله زوجه در زمان ازدواج در گروه‌های سنی ۱۹-۱۵، ۲۴-۲۰، ۲۹-۲۵ به ترتیب یک هزار و ۵۱۳، ۹۸۹ و ۵۸۰ واقعه و بر حسب گروه‌های سنی پنج ساله زوج در زمان ازدواج نیز در گروه‌های سنی ۲۴-۲۰، ۲۹-۲۵ و ۳۴-۳۰ به ترتیب یک هزار و ۵۸۷، یک هزار و ۳۳۲ و ۶۷۸ واقعه است.

وی بیان کرد: این در حالی است که فراوانی تعداد طلاق‌های ثبت شده بر حسب گروه‌های سنی پنج ساله زوجه در زمان طلاق در گروه‌های سنی ۲۴-۲۰، ۲۹-۲۵و ۳۴-۳۰ به ترتیب ۲۱۷، ۲۵۰ و ۲۴۰ واقعه طلاق و  بر حسب گروه‌های سنی پنج ساله زوج در زمان طلاق در گروه‌های سنی ۲۹-۲۵، ۳۴-۳۰ و ۳۹-۳۵ به ترتیب ۲۷۲، ۳۱۷ و ۲۴۲ واقعه طلاق در دفاتر به ثبت رسیده است.

این مقام مسئول بیان کرد: بنابراین بیشترین فراوانی ازدواج بین گروه‌های سنی زنان در گروه سنی ۱۹-۱۵  ساله و بین گروه‌های سنی مردان به گروه سنی ۲۴-۲۰ ساله و بیشترین فراوانی طلاق در مردان در گروه سنی ۳۴-۳۰ و در زنان نیز در گروه سنی ۲۹-۲۵ است.

زاهدی‌نیا یادآور شد: در هفت ماهه سال جاری، میانگین سن برای مردان در اولین ازدواج در کشور و استان به ترتیب ۲۷.۷ و ۲۶.۸ و برای زنان ۲۳ و ۲۱.۵ بوده است، که مطابق گزارش استخراج شده در این بازه زمانی، در استان به ترتیب یک و ۱.۵ سال پایین‌تر از میانگین کشوری است.

وی افزود: همچنین میانگین سن طلاق در مردان در طلاق‌های ثبت شده طی هفت ماهه نخست سال جاری در استان ۳۶ و میانگین سن طلاق در زنان نیز ۳۱ سال بوده است.

انتهای پیام
captcha