برگزاری مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن دانش‌آموزی در بستر شاد
کد خبر: 4011749
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۴
معاون پرورشی آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری خبر داد:

برگزاری مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن دانش‌آموزی در بستر شاد

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری از آغاز مرحله آموزشگاهی چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت(ع) و نماز دانش‌آموزان استان در بستر شبکه شاد خبر داد.

پوستر مسابقات قرآن دانش آموزان

رهدار براتی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به اینکه مرحله آموزشگاهی چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت(ع) و نماز دانش‌آموزان و هفتمین دوره مسابقات قرآن فرهنگیان از ماه جاری در مدارس استان به‌صورت مجازی آغاز شده است، اظهار کرد: افراد راه‌یافته به مرحله منطقه‌ای در بخش مقدماتی، طی هفته اول آذرماه در این مرحله به رقابت خواهند پرداخت و برگزیدگان این مرحله نیز در هفته پایانی آذر در بخش تکمیلی و پیشرفته مرحله منطقه‌ای برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس زمان‌بندی ابلاغ شده برای این دوره از مسابقات، بخش مقدماتی مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت(ع) و نماز دانش‌آموزان در بهمن‌ماه و بخش تکمیلی این مرحله در فروردین‌ 1401 برگزار می‌شود که افراد راه‌یافته به مرحله کشوری تیرماه سال آینده در مرحله کشوری حضور خواهند داشت.

براتی در خصوص رشته‌های این دوره از مسابقات، تصریح کرد: دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی در رشته‌های قرائت الگویی، حفظ عمومی و حفظ ویژه، احکام، مداحی و خطبه‌خوانی شرکت می‌کنند؛ در دوره‌های متوسطه اول و دوم نیز قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ عمومی، تفسیر، احکام، انشای نماز، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه، مداحی و اذان مسابقه می‌دهند. در آذرماه سال جاری نیز داوری آثار ضبط شده درالقرآن آموزش و پرورش ویژه مرحله کشوری رشته‌های مداحی، همخوانی و مدیحه‌سرایی برگزار خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان با ذکر اینکه تا کنون تصمیمی برای برگزاری مسابقات به شیوه حضوری به مدارس اعلام نشده است، ادامه داد: در صورت ابلاغ این موضوع، آمادگی برای برگزاری حضوری مسابقات وجود دارد؛ در صورت حضوری شدن مسابقات قرآن، مراحل مقدماتی به‌صورت مجازی در بستر شبکه شاد و مراحل تکمیلی که تعداد متسابقان کمتر است، به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد.

براتی در خصوص افتخارآفرینی دانش‌آموزان استان در دوره قبلی مسابقات قرآن، عترت(ع) و نماز دانش‌آموزان، بیان کرد: سال گذشته 8 مقام یکم تا پنجمی توسط دانش‌آموزان نخبه قرآنی استان کسب شد که از جمله، محمدهادی طادی در رشته قرائت تحقیق و رقیه علیدوستی در رشته صحیفه سجادیه به مقام نخست کشور دست یافتند و طی نشستی با حضور کارشناسان قرآن و عترت(ع) مناطق هفده‌گانه از این دانش‌آموزان تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha