شاخصه عدالت اجتماعی در مناطق کم‌برخوردار در دستور کار مسئولان است
کد خبر: 4011765
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲
معاون استاندار خراسان‌جنوبی:

شاخصه عدالت اجتماعی در مناطق کم‌برخوردار در دستور کار مسئولان است

معاون سیاسی امنیتی و امور اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی گفت: اعتبارات و امکانات دولتی با توجه به دامنه و گستره مسائل و مشکلات محدود است و شاخصه عدالت اجتماعی و افزایش امکانات و زیرساخت‌ها در مناطق کمتر برخوردار در دستور کار استاندار و مسئولان استانی است.

ناصر خوش خبر، معاون سیاسی امنیتی و امور اجتماعی استانداری خراسان جنوبی به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، ناصر خوش‌خبر، معاون سیاسی امنیتی و امور اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی، 17 آبان‌ماه در بیست‌ودومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان، اظهار کرد: مدرسه‌سازی سه ضلع دارد؛ مجمع خیرین مدرسه‌ساز، اداره‌کل نوسازی مدارس و اداره‌کل آموزش و پرورش که هر سه در جهت نابودی جهل و بی‌سوادی تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه خیرین حتی به اندازه یک آجر به مدرسه‌سازی ادامه می‌دهند، تصریح کرد: خیرین مدرسه‌ساز پشتیبانان واقعی جبهه مبارزه با جهل و  بی‌سوادی هستند؛ اقدامات خیرین در مناطق محروم وجود دارد، اما در مرکز استان هم نیازمندی‌های زیادی در زمینه بازسازی و احداث مدارس جدید به‌خصوص در مسکن مهر داریم و از طرفی همه ما موظف هستیم که بسترسازی کنیم تا خیرین با خیال راحت نقش خودشان را ایفا کنند.

خوش‌خبر ادامه داد: خیران همواره با پیشگامی با برطرف کردن نیاز به دانش در استان زبانزد بوده‌اند و برای حمایت از کودکان و نوجوانان این سرزمین قدم‌های مثبتی برداشته‌اند.

وی با بیان اینکه علم فرزندان‌ ما باید همراه با تعلیم و تربیت اسلامی باشد، گفت: تربیت اسلامی علم را جهت‌دار می‌کند و علمی که بدون تعلیم و تربیت اسلامی باشد، شاید به بیراهه کشیده شود. فرزندان این سرزمین نیازمند فضای آموزشی خوب هستند تا با آرامش خاطر به‌دنبال علم‌آموزی بروند.

خوش‌خبر با اشاره به مشارکت بالای مردم خراسان‌جنوبی در زمینه کارهای خیرخواهانه به‌ویژه در دوران کرونا و کمک مؤمنانه، افزود: مردم خراسان‌جنوبی در دوران کرونا ۲۵۶ میلیارد تومان کمک مؤمنانه اهدا کردند و نقل قول آن برای مسئولان کشوری با توجه به پهناور بودن و کمتر توسعه بودن استان جای تعجب دارد که این موضوع نشان از اعتقاد و باور غنی و ارزشمند مردمان این خطه دارد.

وی با اشاره به اینکه در زمینه خیرین امنیت‌ساز هم در خراسان جنوبی کمک‌های بسیار خوبی را داشته‌ایم، تصریح کرد: بسیاری از خیرین در زمینه مدرسه‌سازی، سلامت و بهداشت و در زمینه امنیت توأمان فعالیت دارند که اقدامات آنان جای تقدیر دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: اعتبارات و امکانات دولتی با توجه به دامنه و گستره مسائل و مشکلات محدود است و شاخصه عدالت اجتماعی و افزایش امکانات و زیرساخت‌ها در مناطق کمتر برخوردار در دستور کار استاندار و مسئولان استانی است.

فعالیت ۵۰ هزار خیّر مدرسه‌ساز در خراسان‌جنوبی

محمدعلی واقعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی نیز از فعالیت ۵۰ هزار خیّر مدرسه‌ساز در استان خبر داد که با اقدامات خیرخواهانه خود چراغ علم و دانش را روشن نگه داشته‌اند.

وی با بیان اینکه خیران همواره در برطرف کردن نیاز‌های آموزشی و تربیتی پیشتاز بوده و برای حمایت از کودکان و نوجوانان این سرزمین قدم‌های مثبتی بر داشته‌اند، اظهار کرد: با اجرای طرح آجر به آجر که با هدف جذب کمک‌های خرد مردمی به سمت مدرسه‌سازی شکل گرفت، شاهد رشد این امر مقدس در استان بودیم که محصول آن جذب ۲۹ میلیارد تومان، تعهد خیران مدرسه‌ساز استان، بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه از محل کمک خیران ۱۶۸ پروژه مدرسه‌سازی در استان در دست اجراست، بیان کرد: با کمک اداره‌کل نوسازی و خیران، امسال یک مترمربع به سرانه آموزشی استان اضافه شد.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی از آغاز به کار  ۱۲۱ کلاس  درس در شش ماهه نخست سال  جاری خبر داد و افزود: تا پایان امسال پیش‌بینی می‌شود، ۱۲۱ کلاس درس دیگر تکمیل و در پروسه فرایند تعلیم و تربیت قرار گیرد.   

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ۳۰ درصد مدارس استان احتیاج به بهسازی دارند و اولویت ما احداث فضا‌های جدید آموزشی و پس از آن حذف مدارس تخریبی است، بیان کرد: تنها در سایت مسکن مهر بیرجند احداث ۱۸۰ کلاس درس ضروری است و در مجموع مساکن مهر استان نیز به ۷۵ فضای آموزشی جدید نیاز داریم.

در این آیین از دو کتاب مادر شهید، زندگی‌نامه و کارنامه خیّر مدرسه‌ساز بانو نسا مزیدی، مادر امیر سرلشکر خلبان شهید محمدحسین رئوفی‌فرد و کتاب زندگی‌نامه و کارنامه خیر مدرسه‌ساز غلامحسین فرزین رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha