۲۲۶ کلاس درس از سوی خیران در سیستان و بلوچستان ساخته شد
کد خبر: 4011865
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰

۲۲۶ کلاس درس از سوی خیران در سیستان و بلوچستان ساخته شد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: ۲۲۶ کلاس درس در ۶ ماهه نخست امسال بوسیله خیران در این استان ساخته و تحویل آموزش و پرورش شده است.

مدارس سیستان و بلوچستانبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، رضا سرحدی‌نیا، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان از همکاری‌ها و مشارکت خیران مدرسه‌ساز قدردانی کرد و اظهار کرد: ۱۶۹ پروژه در قالب ۵۶۱ کلاس درس و ۴۸ هزار و ۲۶۰ مترمربع زیربنا با کمک خیران در ۶ ماه نخست امسال ساخته و به آموزش و پرورش استان تحویل داده شده است.

وی افزود: از این تعداد کلاس درس جدید ۲۲۶ کلاس به‌وسیله خیران، ۱۲۱ کلاس توسط دولت و ۲۱۴ کلاس به صورت مشارکتی ساخته شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: در تازه‌ترین اقدام تفاهنامه ساخت مدرسه خیری چهار کلاسه در روستای کهن سلیم شهرستان مهرستان امضا شد.

وی ادامه داد: این فضای آموزشی در زمینی به مساحت ۱۶۰مترمربع از محل اعتبارات دولتی توسط اداره کل نوسازی مدارس استان و فردی خیر احداث و بهره‌برداری می‌شود.

سرحدی‌نیا با بیان اینکه چالش‌های زیادی در زمینه کمبود فضای آموزشی در سیستان و بلوچستان وجود دارد، گفت: رشد بالای جمعیت دانش‌آموزی در سیستان و بلوچستان مهمترین مساله در زمینه مدرسه‌سازی است.

وی ادامه داد: بالاترین نرخ رشد دانش‌آموزی در کشور به سیستان و بلوچستان اختصاص دارد به طوری که سالانه ۶۰ هزار دانش آموز جدید به جمعیت دانش‌آموزی این استان افزوده می‌شود و ساخت یک‌هزار کلاس درس جدید در سال فقط پاسخگوی ۵۰ درصد این جمعیت جدید است.

سرحدی‌نیا تصریح کرد: سیستان و بلوچستان با توجه به نرخ بالای موالید و جذب بازماندگان از تحصیل همچنان با وجود همه اقدامات مطلوب انجام گرفته در مدرسه‌سازی به حدود پنج هزار کلاس درس جدید نیاز دارد. همچنین از مجموع ۱۸ هزار و ۹۵۴ کلاس درس در سیستان و بلوچستان ۱۰ هزار و ۵۲۸ کلاس درس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی است.

منبع:‌باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام
captcha