تجهیز هفت دارالقرآن دانش‌آموزی در کردستان
کد خبر: 4012394
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰

تجهیز هفت دارالقرآن دانش‌آموزی در کردستان

معاون فرهنگی آموزش‌و‌پرورش کردستان با اشاره به اینکه در حال حاضر 14 دارالقرآن در سطح استان وجود دارد، گفت: سال گذشته هفت دارالقرآن استان کردستان تجهیز و به طور کامل فعال شده است.

بازدید از دارالقرآن دانش‌آموزی در کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌و‌پرورش شامگاه گذشته، 19 آبان‌ در بازدید از چهار مرکز درالقرآن شهرستان سنندج بر تلاش مضاعف نسبت به اجرایی شدن تمام فعالیت‌های این مرکز تأکید و اظهار کرد: هدف ما در دارالقرآن‌ها جذب حداکثری و تشویق دانش‌آموزان برای روی آوردن به فعالیت‌های قرآنی است.

وی با ابراز رضایت از فعالیت‌های انجام شده در مراکز دارالقرآن سطح شهر سنندج، خطاب به مدیران مراکز دارالقرآن افزود: یک مدیر باید خود قرآنی و اهل نماز باشد چراکه این امر تأثیر شگرفی در تشویق و ایجاد انگیزه بین دانش‌آموزان به فعالیت‌های قرآنی خواهد داشت.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌و‌پرورش مسئولیت مدیران دارالقرآن‌ها را بسیار سنگین ذکر و بیان کرد: وظیفه مدیران دارالقرآن‌ها این است که دانش‌آموزان را در فرایند قرار داده و به نبال جذب حداکثری آن‌ها در دارالقرآن باشند.

حجت‌الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان در ادامه این بازدید ضمن تقدیر از فعالیت‌های و پیگیری‌های مدیران این مراکز در استفاده از بستر فضای مجازی در ادامه آموزش در شرایط کنونی اظهار کرد: هدف از ایجاد مراکز دارالقرآن ارتقای توانایی سطح کمی و کیفی فهم قرآن و بهره‌گیری هر چه بیشتر از آن، ترویج فرهنگ قرآنی و غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان از طریق انس با قرآن است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 14 دارالقرآن در سطح استان وجود دارد، یادآور شد: سال گذشته هفت دارالقرآن استان کردستان فعال شده و در تلاشیم تا با کمک اداره کل توسعه و نوسازی مدارس کردستان هفت دارالقرآن جدید از لحاظ امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و همچنین فرش محراب تجهیز شود.

گفتنی است؛ در این برنامه مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از کلاس‌ها و بخش‌های مختلف دارالقرآن‌ها بازدید به عمل آورد.

انتهای پیام
captcha