مراسم وداع با پیکر شهیده فاطمه اسدی در ۳ شهر کشور
کد خبر: 4012508
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰

مراسم وداع با پیکر شهیده فاطمه اسدی در ۳ شهر کشور

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی از برنامه‌ریزی برای تشییع شهیده فاطمه اسدی در جوار مرقد بی‌بی هاجر خاتون(س) خواهر امام رضا(ع) در سنندج خبر داد و گفت: در شهرهای مشهد، قم و تهران مراسم وداع با پیکر این بانوی شهیده برگزار خواهد شد.

محسن فتحی نماینده مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی

به گزارش ایکنا از کردستان، محسن فتحی، نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی شامگاه 20 آبان‌ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان با گرامیداشت یاد ۵۴۰۰ شهید مظلوم کردستان اظهار کرد: شهیده فاطمه اسدی، اولین بانوی شهیدی است که صدای مظلومیت او پس از ۳۷ سال به پژواکی در کوه‌های دیواندره تبدیل شده است.

وی افزود: فاطمه اسدی نه به‌عنوان یک شهیده زن، بلکه نمادی از صبر، استواری، ایثار و رشادت زنان کردی است که در سال‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی از هر آنچه که داشتند گذشت و خود را وقف نظام و انقلاب اسلامی ایران کرد.

این نماینده بیان کرد: فاطمه اسدی‌ها سند پر افتخار مردمی هستند که در سال‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی هم در جبهه مقابله با رژیم بعث جانانه از ایران زمین دفاع کردند و هم در سنگر مقابله با توطئه‌های ضدانقلاب، مجاهدانه در صف دفاع از انقلاب و نظام اسلامی از جان مایه گذاشتند.

وی با اشاره اینکه عنوان سرزمین مجاهدت‌های خاموش و فداکاری‌های بزرگ به حق شایسته این دیار است، افزود: رشادت‌های بانوان کردستانی پس از پیروزی انقلاب و در طول دفاع مقدس باید به‌صورت ویژه‌ای تبیین شود.

فتحی گفت: تفحص نخستین شهیده ایران اسلامی پس از انقلاب در شهرستان دیواندره، نشان از رشادت‌های خاموش و شجاعت مردمان این است.

وی از برنامه‌ریزی برای تشییع باشکوه این شهیده والامقام در جوار مرقد بی‌بی هاجر خاتون(س) خواهر امام رضا(ع) در سنندج، خبر داد و یادآور شد: در شهرهای مشهد، قم و تهران نیز مراسم وداع با پیکر این بانوی شهیده برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha