مسئولان با معیشت مردم تعارف نکنند
کد خبر: 4012566
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹

مسئولان با معیشت مردم تعارف نکنند

امام‌جمعه زنجان گفت: اگر اصناف و مردم انصاف را رعایت نکنند گرانی‌ها ادامه پیدا می‌کند. معیشت مردم تعارف ندارد و با تدبیر و نظارت بیشتر آرامش به مردم برمی‌گردد.

آیت‌الله علی خاتمی، امام‌جمعه زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، امام‌جمعه زنجان، ۲۱ آبان‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک ولادت باسعادت امام حسن عسکری(ع)، اظهار کرد: امیدوارم خداوند توفیق شناخت و الگوگیری از امامان را که الگوهای کامل و نعمت‌های بزرگ برای ما هستند را بدهد و ما نیز باید برای شناخت و عمل به سیره این بزرگواران تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه امامان و پیامبران نعمت‌های بزرگ و غیر‌قابل جایگزین هستند، ابراز کرد: قدردانی از این نعمت‌ها و شناخت آ‌ها در قدم اول و انتخاب آن‌ها به عنوان الگو دومین قدم در زندگی است؛ چراکه تنها راه سعادت تقلید از بهترین الگو و کامل‌ترین الگوها بوده که راه سعادت را به ما نشان می‌دهند.

خطیب نماز جمعه زنجان با بیان اینکه مرحله اول شناخت امامان شناخت شناسنامه‌ای است، بیان کرد: مهم‌ترین نوع شناخت درباره امامان و پیامبران شناخت سبک زندگی آن‌ها است. انسان عاقل از گناه دوری می‌کند؛ چراکه گناه کردن مانند خوردن آب و غذای مسموم است.

وی با بیان اینکه امروز جامعه از هر زمانی بیشتر به همدلی نیاز دارد، تصریح کرد: همدلی و همراهی مردم امروز یکی از مهمترین نیازهای جامعه است و با اتحاد و انسجام می‌توان بر مشکلات پیروز شد و باید دانست که بیگانگان اتحاد کشور را نشانه گرفتند تا از این طریق قدرت کشور را سست کنند.

خاتمی با اشاره به فرمایشات و توصیه امام خمینی(ره) به مسئولان دولتی، یادآور: امام‌خمینی(ره) فرمودند: هرکس هر جایی هست اگر کار خود را درست و کامل انجام دهد همه مشکلات حل می‌شود.

وی با اشاره به سالروز بزرگداشت علامه طباطبایی، ادامه داد: امروزه یکی از جامع‌ترین و کامل‌ترین تفسیر قرآن کریم بین علما و فقها تفسیر المیزان است. با توجه به پیش‌رو بودن هفته کتاب باید در نظر داشت که یکی از راه‌های تعالی روح و افزایش آگاهی در جوامع مطالعه است.

امام‌جمعه زنجان با توصیه به مطالعه کتب دینی، افزود: در مرحله اول مطالعه کتب دینی مرتبط با اصول دین و در مرحله دوم مطالعه تاریخ که مورد تاکید رهبری نیز هست مورد توجه جوانان باشد. طبق بیانات رهبر معظم انقلاب مسئله کتاب و کتابخوانی با بخشنامه و ابلاغ حل نمی‌شود و امروز مطالعه نه تنها یک وظیفه بلکه یک واجب دینی است.

وی با یادآوری دهمین سالگرد شهادت پدر موشکی ایران، افزود: اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران وابسته به تلاش‌های این شهید است.

خاتمی با اشاره به اقدامات دولت برای کنترل قیمت‌ها، ادامه داد: اگر اصناف و مردم انصاف را رعایت نکنند گرانی‌ها ادامه پیدا می‌کند. معیشت مردم تعارف ندارد و با تدبیر و نظارت بیشتر آرامش به مردم برمی‌گردد.

انتهای پیام
captcha