تلاش مسئولان برای توسعه زیرساخت‌های مطالعه در رشت
کد خبر: 4013020
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی؛

تلاش مسئولان برای توسعه زیرساخت‌های مطالعه در رشت

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با همکاری شهردار رشت برای پیگیری بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی و توسعه زیرساخت‌های مطالعه برنامه‌هایی را در نظر گرفته است.

به گزارش ایکنا از گیلان و به نقل از اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان، روز گذشته 22 آبان‌ماه پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با حضور در دفتر شهردار رشت با امیرحسین علوی، دیدار و در زمینه همکاری بیشتر در مسیر توسعه زیرساخت‌های مطالعه در شهر رشت و رفع موانع موجود برای بهره‌برداری کامل از کتابخانه مرکزی این شهر با وی گفت‌وگو کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان، در این نشست با بیان اینکه شهر رشت امروز بیش از هر زمان دیگری به توجه و برنامه‌ریزی مناسب نیازمند است، به وضعیت کتابخانه‌های عمومی این شهر اشاره کرد و گفت: این شهر با داشتن 4 باب کتابخانه عمومی از کم‌ترین زیرساخت فرهنگی در سطح استان برخوردار‌ بوده و مردم دوستدار کتاب و کتابخوانی از این حیث دچار مشکلات فراوانی هستند.

کرمی احداث کتابخانه مرکزی رشت را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای فرهنگی استان طی دهه‌های اخیر توصیف کرد و با بیان اینکه امروز این کتابخانه می‌تواند پاسخگوی بخش اعظمی از مشکلات مطالعاتی شهر باشد، از شهردار رشت خواست با همکاری و هم‌افزایی موانع موجود در مسیر بهره‌برداری از این کتابخانه رفع شود.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با همکاری بیشتر دو مجموعه گام‌های عملی بیشتری در حوزه گسترش فضاهای مطالعاتی در شهر رشت برداشته‌ شود.

شهردار رشت نیز در این نشست با بیان اینکه مردمان رشت از دیرباز به سطح فرهنگ بالا شهره هستند، بر لزوم برنامه‌ریزی مدون جهت تأمین زیرساخت‌های لازم مطالعه در شهر رشت تأکید کرد. در مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان همواره شاهد فعالیت‌های منظم بوده‌ که از همه دست اندرکاران این مجموعه قدردانی دارم.

وی همچنین با اعلام آمادگی برای رفع موانع موجود در مسیر بهره‌برداری کامل از کتابخانه مرکزی رشت تصریح کرد: افتتاح کتابخانه مرکزی رشت یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری خواهد‌ بود.

انتهای پیام
captcha