دوره مهارت‌افزایی کتابداران کتابخانه‌های مساجد کشور برگزار می‌شود
کد خبر: 4013031
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷
به همت ستاد فهمای چهارمحال‌وبختیاری؛

دوره مهارت‌افزایی کتابداران کتابخانه‌های مساجد کشور برگزار می‌شود

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد چهارمحال‌وبختیاری از برگزاری دوره مهارت‌افزایی کتابداران کتابخانه‌های مساجد کشور به همت ستاد فهمای چهارمحال‌وبختیاری خبر داد.

پوستر دوره مهارت افزایی

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد فهمای استان، محمدرضا مظاهری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان با اعلام این خبر که دوره مهارت‌افزایی کتابداران کتابخانه‌های مساجد کشور به همت ستاد فهمای چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود، اظهار کرد: ایجاد و تقویت بخش ویژه کتاب کودک و نوجوان در کتابخانه‌های مساجد، استعدادیابی در بخش کودک و نوجوان در حوزه کتاب و کتابخوانی، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در میان کودکان و نوجوانان و آموزش کتابداران در حوزه تخصصی کودک و نوجوان از اهداف اصلی برگزاری این دوره آموزشی در آذرماه 1400 است.

مظاهری با بیان اینکه مرحله اول دوره آموزش و ارتقای سطح کیفی کتابداران کتابخانه‌های عمومی مساجد کشور به صورت مجازی در قالب وبینار در بستر اسکای روم انجام خواهد شد، افزود: پس از آن کتابداران شرکت‌کننده در طرح، با توجه به شرایط بومی و منطقه‌ای، برنامه‌های فرهنگی متناسب با رده سنی کودک و نوجوان را طراحی و در کتابخانه‌های مساجد خود اجرا می‌کنند.

وی به برنامه‌های اجرایی کتابداران در دوره مهارت‌افزایی کتابداران کتابخانه‌های عمومی مساجد کشور اشاره کرد و ادامه داد: ویژه‌برنامه‌های مربوط به حوزه کودک ونوجوان درکتابخانه‌های مساجد شامل قصه‌گویی، تصویرسازی کتاب، معرفی شفاهی کتاب، برگزاری مسابقات کتابخوانی و تشکیل حلقه‌های کتابخوانی است.

مظاهری افزود: برنامه قصه‌گویی شامل قصه‌گویی برای کودکان و نوجوانان توسط کتابدار به منظور ترغیب برای مطالعه کتاب‌های قصه و در تصویرسازی، خوانش کتاب قصه توسط کتابداران برای کودکان و نوجوانان و انجام تصویرسازی کتاب توسط کودکان و نوجوانان به سبک‌های مختلف نظیر نقاشی، کاردستی و غیره است.

وی به اجرای برنامه معرفی شفاهی کتاب در دوره مهارت‌افزایی کتابداران کتابخانه‌های عمومی مساجد کشور اشاره کرده و افزود: برای اجرای برنامه معرفی شفاهی کتاب، کتابداران کتابخانه‌های مساجد با روش‌های جدید و ابتکاری وظیفه معرفی کتاب‌های مناسب کودک و نوجوان را برعهده خواهند داشت.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در پایان گفت: برگزاری مسابقات کتابخوانی با روش‌های مختلف و ابتکاری برای کودکان و نوجوانان به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی و تشکیل حلقه‌های کتابخوانی به صورت هفتگی همراه با معرفی کتاب، اجرای نمایش عروسکی، تصویر سازی و روش‌های ابتکاری به منظور علاقه‌مندسازی کودکان و نوجوانان به حضور مستمر در این حلقه‌ها از دیگر برنامه‌های اجرایی کتابداران کتابخانه‌های مساجد در دوره مهارت‌افزایی کتابداران کتابخانه‌های عمومی مساجد کشور است.

انتهای پیام
captcha