جشنواره «قاصدک‌های داستان» در کرمان برگزار می‌شود
کد خبر: 4013051
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹

جشنواره «قاصدک‌های داستان» در کرمان برگزار می‌شود

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کرمان از برگزاری جشنواره «قاصدک‌های داستان» به‌عنوان یک طرح ابتکاری در استان ویژه نوجوانان و جوانان رده سنی ۱۰ تا ۳۵ سال با محتوای نوشتن داستان کوتاه خبر داد.

حجت‌الاسلام مصطفی گرجی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام مصطفی گرجی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کرمان در نشست خبری که با موضوع «هفته کتاب و کتابخوانی» امروز ۲۳ آبان‌ماه در محل ستاد کانون‌های هماهنگی مساجد برگزار شد با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم جهان کتاب و کتابخوانی است که باید برای آن وقت گذاشت، گفت: برای افزایش جامعه کتابخوان و رفع بسیاری از چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی باید پشت دانایی اردو بزنیم.

گرجی با اشاره به سخن پیامبر(ص) در خصوص علم‌آموزی، افزود: برای رشد و توسعه انسانی در کنار آسایش، آرامش سهم بسزایی دارد و یکی از ابزارهای مهم آرامش دانایی است. هیچ پیشرفت واقعی بدون کمک فرهنگ و معرفت میسر نیست و اعتبار یک جامعه جدای از رونق بازار رونق فرهنگ نیز هست.

وی با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای توسعه کتاب و کتابخوانی، بر ایجاد انگیزه برای مخاطبان تأکید کرد و گفت: کتاب‌ها برای مفاهمه بهتر موضوعات مختلف می‌توانند کمک کنند. مطالعه تمرکز را بالا برده و باعث افزایش اعتماد به نفس، بالا رفتن انضباط فردی، افزایش خلاقیت و غیره می‌شود.

گرجی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ۶۸ کتابخانه مخزن‌دار و ۳۷۰ کتابخانه باز در کانون‌های مساجد استان وجود دارد، گفت: این فرصتی برای رساندن تولید محتوا به ذهن مخاطبان و ترویج کتابخوانی در محلات است.

وی با اشاره به رویدادهای در نظر گرفته شده در حوزه کتاب و کتابخوانی در کانون‌های مساجد استان گفت: طرح «شنبه‌های با کتاب» و طرح «صدای کتاب» که یک رویداد انگیزشی و استعدادیابی است از جمله این رویدادها است.

گرجی در ادامه به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته کتاب و کتابخوانی پرداخت و بیان کرد: افزایش و مشارکت جدی کانون‌ها در رواق‌های کتاب، حضور نویسنده در کانون‌ها، انتشار فایل‌های مربوط به فرمایشات مقام معظم رهبری، مسئولان و افراد صاحب نظر در خصوص اهمیت کتاب و کتابخوانی، تکریم فعالان حوزه کتاب در قالب طرح سه‌شنبه‌های تکریم و غیره از مهمترین برنامه‌های هفته کتاب در کانون‌های مساجد است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کرمان همچنین از برگزاری جشنواره «قاصدک‌های داستان» به‌عنوان یک طرح ابتکاری در استان خبر داد و گفت: این جشنواره ویژه نوجوانان و جوانان رده سنی 10 تا 35 سال است که داستان‌های کوتاه را با موضوع آزاد می‌نویسند.

انتهای پیام
captcha