تربیت ۲ هزار حافظ قرآن در قروه
کد خبر: 4013474
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲

تربیت ۲ هزار حافظ قرآن در قروه

مسئول مرکز دارالقرآن شهرستان قروه به تربیت هزار و ۷۰۰ قرآن‌آموز در رشته‌های مختلف قرآنی در این شهرستان خبر داد و گفت: در رشته حفظ قرآن نیز تا کنون ۲ هزار قرآن‌آموز در شهرستان قروه تربیت شده است.

عابدین رستمی امام جمعه شهر قروه

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عابدین رستمی، امام‌جمعه شهرستان قروه، در مراسم افتتاح مرکز دارالقرآن مسجد جامع شهر قروه نبود شبکه آموزش قرآن را یکی از دغدغه‌های اصلی شهرستان قروه دانست و اظهار کرد: در راستای رفع خلأ موجود و توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی بین نسل جوان دفتر امام‌جمعه شهر قروه به راه‌اندازی دارالقرآن مسجد جامع این شهرستان اقدام کرده است.

وی افزود: باتوجه به کمبود منابع و نبود هزینه لازم برای حوزه توسعه فرهنگ قرآنی نبود دارالقرآن مناسبی در این شهرستان، راه‌اندازی این مرکز برای توسعه فرهنگ قرآنی و آموزش مرتبط در این زمینه یک ضرورت انکارناپذیر است.

امام‌جمعه قروه به تربیت هزار و 700 قرآن‌آموز در رشته‌های مختلف قرآنی در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: در رشته حفظ قرآن نیز تا کنون ۲ هزار قرآن‌آموز در شهرستان قروه تربیت شده است.

وی با تأکید بر اینکه شبکه آموزش قرآن در شهرستان قروه باید تکمیل و به کل شهرستان اتصال پیدا کند، ادامه داد: برای تکمیل شبکه متمرکز قران در شهرستان قروه نیازمند فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای این امر هستیم.

حجت‌الاسلام رستمی وجود دارالقرآن را اساس کارکرد مساجد دانست و افزود: باید در زمینه حفظ، قرائت و مفاهیم اخلاقی قرآن و به ویژه در حوزه تفسیر که بسیار مظلوم مانده، کار شود و در این زمینه نیازمند تبلیغ گسترده و برقراری ارتباط با مخاطبان در سطح شهرستان خواهیم بود.

وی با اشاره به نامگذاری این مرکز دارالقرآن به نام طلبه شهید «علیرضا عسکری» یادآور شد: در این دارالقرآن به کودکان هشت سال به بالا و نوجوانان در بخش‌های روخوانی، روانخوانی، تجوید، صوت و لحن، حفظ، اذان، مفاهیم و تفسیر قرآن آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام
captcha