40 مددجوی ندامتگاه قزلحصار حافظ قرآن کریم شدند
کد خبر: 4014016
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
مدیر زندان قزلحصار کرج:

40 مددجوی ندامتگاه قزلحصار حافظ قرآن کریم شدند

مدیر زندان قزلحصار کرج گفت: با اقدامات فرهنگی انجام شده زمینه برای گسترش معارف دینی و قرآنی در بین زندانیان فراهم شده و اکنون نیز ۶۴ مددجوی این زندان موفق به حفظ قرآن کریم شده‌اند.

حفظ قرآن کریم

اشکان کمالی، مدیر زندان قزلحصار کرج در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، با اشاره به اینکه با اقدامات فرهنگی انجام شده زمینه برای گسترش معارف دینی و قرآنی در بین زندانیان فراهم شده و اکنون نیز 40 مددجوی این زندان موفق به حفظ قرآن کریم شده‌اند، گفت: در حال حاضر دو مددجوی حافظ کل قرآن، یک مددجو حافظ ۲۰ جزء، دو مددجوی حافظ ۱۰ جزء، پنج مددجو حافظ پنج جزء، ۱۰ مددجو حافظ سه جزء و ۲۰ مددجو حافظ یک جزء قرآن کریم هستند.

وی با بیان اینکه روزانه به‌طور متوسط ۵۰۰ مددجوی این ندامتگاه در کلاس‌های آموزش قرآن حضور مستمر دارند، افزود: مددجویان در دارالقران‌های این ندامتگاه آموزش‌های علوم قرآنی در رشته‌های حفظ، مفاهیم، اذان، تواشیح، قرائت و تجوید را فرا می‌گیرند.

کمالی با اشاره به اینکه این ندامتگاه دارای چهار دارالقرآن است که مددجویان از آن برای فعالیت‌های قرآنی استفاده می‌کنند، گفت: این آموزش‌ها نوعی آینده‌نگری با دیدگاه اصلاح‌گرایانه است، زیرا تقویت اعتقادات مددجویان در ساختن دوباره زندگی و تلاش برای جبران فرصت‌های از دست رفته را به همراه دارد.

انتهای پیام
captcha