فرماندار تربت‌جام، مقام برتر کشور در ترویج فرهنگ کتاب شد
کد خبر: 4014506
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱

فرماندار تربت‌جام، مقام برتر کشور در ترویج فرهنگ کتاب شد

طی مراسمی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از فرماندار تربت‌جام به‌عنوان فرماندار برتر کشوری در حوزه فرهنگی و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی با تقدیم لوح سپاس تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

تجلیل از فرماندار تربت‌جام

مرتضی حمیدی، رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی تربت‌جام در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی گفت: به رغم اینکه از بین فرمانداران کل کشور توسط تیم ارزیابی کارشناسی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، پنج فرماندار در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی منتخب شدند، اما بسیار خرسندم از اینکه تربت‌جام شهر فرهنگ و هنر به‌عنوان گزینه نهایی معرفی شد.

وی با بیان اینکه در استان خراسان رضوی فقط فرماندار تربت‌جام انتخاب شده بود، بر توجه جدی به ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی تأکید کرد و افزود: این مراسم هم‌زمان با روز کتاب و کتاب‌خوانی و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نایب رئیس مجلس و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، دبیر کل نهاد کتابخانه‌های کشور در تالار وحدت تهران برگزار و از بنده به‌عنوان فرماندار برتر کشوری در حوزه فرهنگی و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی با تقدیم لوح سپاس تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

فرماندار تربت‌جام اظهار کرد: بدون شک با تلاش‌های همه دست‌اندرکاران، مسئولان اجرایی، نهادهای مرتبط، تلاشگران اداره کتابخانه‌های عمومی، همکاران و همراهی مردم فرهیخته و با فرهنگ‌ خطه جام این امر محقق شده است.

وی با بیان اینکه مفتخرم در کارنامه مدیریتم توفیق خدمتگزاری در این دیار به ثبت رسیده است، به وضعیت حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در تربت‌جام اشاره کرد و گفت: هر شهرستان در هر حوزه‌ای علاوه بر قابلیت‌هایش کمبودهایی هم دارد، اماکتابخانه‌های عمومی این شهرستان بسیار فعال و خوب هستند.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی تربت‌جام اظهار کرد: کتابخانه شهید مطهری شهرستان از کتاب‌های مرجع بسیار ارزشمندی در حوزه‌های مختلف از جمله مذهبی و کودکان برخوردار است و خوشبختانه در روستاها و شهرهای مختلف تربت‌جام علاقه‌مندان بسیاری به حوزه کتاب و کتاب‌خوانی  وجود دارد.

وی بیان کرد: تربت‌جام شهر بزرگانی مانند عبدالرحمان جامی است که خاتم‌الشعرای شعر فارسی نام گرفته است، همچنین شاه قاسم انوار، ابوذر بوزجانی، ابوالوفای بوزجانی و غیره از دیگر اهالی فرهنگ و هنر این منطقه هستند.

حمیدی با بیان اینکه وجود چنین افرادی در تربت‌جام موجب شده تا این شهرستان در کشور به‌عنوان یک شهر فرهنگی شناخته شود و از سویی مردم منطقه به کتاب و کتاب‌خوانی توجه جدی داشته باشند، تصریح کرد: هرچه هم در فضای مجازی به خواندن مطالب مختلف بپردازیم، اما هیچ‌کدام نمی‌تواند جای کتاب را بگیرد.

وی اظهار کرد: خواندن کتاب لذت بسیاری دارد و می‌طلبد برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی به خصوص در میان نسل جوان بیشتر تلاش شود. حتی یکی از نانوایی‌های منطقه قسمتی را برای قفسه کتاب و مطالعه اختصاص داده، همچنین در فرمانداری نیز با گذاشتن چند قفسه کتاب مکانی برای مطالعه پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام
captcha