بسیج نشاط معنوی را در جامعه گسترش داده است
کد خبر: 4014585
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
مدیرکل آموزش‌ و پرورش البرز:

بسیج نشاط معنوی را در جامعه گسترش داده است

مدیرکل آموزش‌ و پرورش البرز با اشاره به دستاوردهای بسیج در عرصه‌های مختلف، گفت: بسیج فرهنگ نشاط معنوی و خدمت به مردم را در جامعه با رویکرد همدلی و بصیرت گسترش داده است.

هفته بسیج

به گزارش ایکنا از البرز، سالار قاسمی، مدیرکل آموزش‌ و پرورش البرز، امروز، 29 آبان‌ماه در آیین نواختن زنگ هفته بسیج که در دبیرستان دخترانه دکتر اسپرورین آموزش و پرورش ناحیه سه کرج برگزار شد، اظهار کرد: بسیج به فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی تشکیل شد که نقش مدرسه و دانشگاه را در کشور دارد.

وی افزود: بخشی از این مجموعه غنی و تأثیرگذار در کشور نظامی است و این نیروی مهم در جامعه خدمات مختلفی را در مواقع ضروری به مردم ارائه می‌دهد که همه در جنگ تحمیلی و یا دوران کرونا شاهد آن بودیم.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز بیان کرد: بسیج به جامعه شادابی واقعی که همراه با معنویت و اخلاص است را تزریق می‌کند و در برنامه امروز هم شاهد برگزاری برنامه‌ای شاد همراه با بصیرت‌افزایی از سوی دانش‌آموزان در این مدرسه هستیم.

قاسمی با بیان اینکه هر جا بسیج باشد پایداری و اخلاص است، اضافه کرد: بسیج یک نهاد ارزشی و انسان‌ساز است که به برکت انقلاب اسلامی به کانونی برای تربیت نسل آینده با تفکر بسیجی تبدیل شده است.

وی یادآور شد: در کانون بسیج دانش‌آموزی همواره تلاش‌های مربیان تربیتی در راستای بصیرت‌افزایی به منظورخنثی‌سازی توطئه‌ها و تهدیدات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دشمن بوده تا دانش‌آموزان با روحیه انقلابی و ملی در راه دفاع از ارزش‌ها حرکت کنند.

قاسمی با بیان اینکه امروز چشم طمع دشمنان به آینده‌سازان ایران اسلامی معطوف شده تا از راه فرهنگی به مقابله با نظام اسلامی بپردازند، افزود: در آموزش و پرورش نیز بسیج دانش‌آموزی به دنبال تربیت افرادی انقلابی، پرهیزکار و شجاع است تا برای نوجوانان و جوانان دیگر نقش الگویی داشته باشند.

وی بیان کرد: تفکر بسیج که ریشه در نهضت عاشورا و حماسه‌های دفاع مقدس دارد، ناب‌ترین مسیر برای خلق رویدادهایی است که می‌تواند در تمام عرصه‌ها شگفتی‌ساز شود، از این رو امروز در طلیعه گام دوم انقلاب این تفکر راه و روشی پویا و بالنده برای تربیت نسل‌های آینده‌ساز در مدارس شناخته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز تأکید کرد: بسیج نقش یک بال تربیتی در مدارس دارد که باید طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب برای گسترش فرهنگ بسیجی در بین نسل نو گام برداشت.

یادآور می‌شود، آیین زنگ هفته بسیج استان البرز با شعار «بسیج پاره تن مردم» در دبیرستان دخترانه دکتر اسپرورین آموزش و پرورش ناحیه سه کرج با حضور دانش‌آموزان، اولیا و مسئولان نواخته شد و در این برنامه دانش‌آموزان با اجرای تلاوت قرآن، سرود ملی، دکلمه، قرائت بیانیه و برپایی نمایشگاه شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم به‌ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به استقبال هفته بسیج رفتند.

انتهای پیام
captcha