شهید بدرالدین شعار «ما می‌توانیم» را به منصه ظهور رساند
کد خبر: 4016282
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲

شهید بدرالدین شعار «ما می‌توانیم» را به منصه ظهور رساند

مدیر جبهه جهانی شباب‌المقاومة گفت: شهید مصطفی بدرالدین دارای شخصیتی علمی، عارف‌مسلک و امنیتی بود که با وجود تحصیل در یک دانشگاه آمریکایی، به دشمن بزرگ آمریکایی‌ها تبدیل شد و شعار «ما می‌توانیم» را به منصه ظهور رساند.

حجت‌الاسلام محمداسماعیل پورهواشمی مدیر جبهه جهانی شباب‌المقاومةبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام محمداسماعیل پورهواشمی، مدیر جبهه جهانی شباب‌المقاومة، شب گذشته، 4 آذرماه در اولین همایش بین‌المللی شهید مصطفی بدرالدین، فرمانده شاخه نظامی حزب‌الله لبنان اظهار کرد: امام خمینی(ره) یک ابرتئوری به نام «ما می‌توانیم» داشت که انقلاب اسلامی بر پایه آن به پیروزی رسید، توسعه پیدا کرد، صادر شد و کاماکان در حال هجوم و توسعه است.

وی اصل انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، صدور انقلاب و پیاده‌سازی گام‌های مختلف انقلاب را حاصل دیدگاه و تئوری امام راحل دانست و گفت: این معجره‌ای از جانب رهبر کبیر انقلاب بود که اعتماد به نفسی را در قلب و جان جوانان رسوخ داد که این نگاه و مدل بعد از انقلاب نیز به سایر کشورها انتقال یافت و در جهان موضوعی بی‌نظیر است.

وی ابراز کرد: ما در دورانی زندگی می‌کنیم که شخصیت‌هایی مثل شهید مصطفی بدرالدین، شهید طهرانی‌مقدم، شهید سلیمانی، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به ما نشان دادند که می‌توانیم شخصیت‌های ذوابعاد و در یک زمان در حیطه‌های مختلف متخصص باشیم و گام‌هایی را نه در حد شهر و استان خود بلکه در جغرافیای جهان برداریم که از این نمونه‌های بزرگ می‌توان شهید بدرالدین یکی از جوانان لبنانی و ذوالفقار حزب‌الله لبنان را نام برد.

مدیر جبهه جهانی شباب‌المقاومة با اشاره به اینکه شهید بدرالدین یک شخصیت فوق امنیتی بود، بیان کرد: اکنون پنج سال از شهادت او می‌گذرد و شاهد نخستین مراسم گرامیداشت او هستیم، پیش از این برنامه‌هایی برگزار شده اما نتوانسته به خوبی شخصیت این شهید والامقام را به تصویر بکشد. شهید بدرالدین دارای خصوصیات علمی، دانشگاهی، تئوریک، عارف‌مسلک و خاضع در برابر پروردگار بود که به شخصیتی بزرگ در عرصه نظامی و امنیتی تبدیل شد و توانست تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.

وی با اشاره به اینکه در لبنان دانشگاه‌های آمریکایی وجود دارد که جوانان را وارد آن می‌کنند تا با تحصیل در آن‌ها به نیروهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی آمریکا تبدیل شوند، یادآور شد: شهید مصطفی بدرالدین در یکی از دانشگاه‌های آمریکایی در لبنان درس خواند اما به یکی از دشمنان بزرگ آمریکا تبدیل شد که به گفته خود آمریکایی‌ها در دهه‌های اخیر بزرگترین ضربه‌ها را به آنان وارد کرد.

پورهواشمی، بدرالدین را فردی صاحب فکر و اندیشه خواند و افزود: او از کسانی بود که با وجود مشکلات در کشور لبنان توانست شعار ما می‌توانیم را به منصه ظهور برساند. در کشورهای مختلف افرادی هستند که معتقد به تئوری مقاومت و انقلاب اسلامی هستند اما به گفتمان ما می‌توانیم باور ندارند در حالی که با اصلاحات کوچک و اعتقاد به ما می‌توانند کارهای بزرگ انجام دهند.

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) به ما نشان داد که با کمترین امکانات اما با نیروی ایمان، توسل به اهل‌بیت(ع) و عزم راسخ می‌توان حرکت‌های بزرگی را در جهان انجام داد. شباب‌المقاومة نیز تلاش دارد در کنار مجموعه‌هایی مثل هیئت ثارالله زنجان اعتماد به نفس و خودباوری را در کشورهای مختلف دنیا به منصه ظهور برساند.

وی ابراز کرد: هیئت ثارالله زنجان، پایتخت شور و شعور حسینی، یکی از مصادیق ما می‌توانیم است که با ارائه مدلی جدید از هیئت‌داری، از شاخص‌های هیئت تراز انقلابی فراتر رفته و به مجموعه‌ای فراتمدن اسلامی تبدیل شده است.

انتهای پیام
captcha