انقلاب اسلامی و پیروزی لبنان در جنگ 33 روزه عزت مسلمانان را احیا کرد
کد خبر: 4016301
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷

انقلاب اسلامی و پیروزی لبنان در جنگ 33 روزه عزت مسلمانان را احیا کرد

جانشین دبیرکل بیداری اسلامی گفت: اندیشه مقاومت معادلات دنیا را تغییر داد و شاهد بودیم پس از انقلاب اسلامی، پیروزی لبنان در جنگ 33 روزه بار دیگر عزت مسلمانان را احیا کرد و اکنون قدرت آمریکا رو به افول است.

حسین اکبری جانشین دبیرکل بیداری اسلامیبه گزارش ایکنا از زنجان، حسین اکبری، جانشین دبیرکل بیداری اسلامی، شب گذشته، 4 آذرماه در نخستین همایش بین‌المللی شهید سیدمصطفی بدرالدین، فرمانده شاخه نظامی حزب‌الله لبنان اظهار کرد: امروز در شرایطی هستیم که اگر بخواهیم متغیرهای زمان را با گذشته مقایسه کنیم، می‌توانیم به جایگاه تاریخی، بین‌المللی و نقاط عطف لبنان در عرصه‌های سیاسی پی ببریم.

وی یادآور شد: بعد از جنگ جهانی اول، غربی‌ها همه کشورهای اسلامی را اشغال کردند و هیچ کشور مستقل اسلامی وجود نداشت و نتیجه آن اشغال فلسطین توسط اسرائیل غاصب و سلطه انگلیسی‌ها بر جهان اسلام و تقسیم نقشه اسلام به اداره انگلیس و فرانسه بود؛ به طوریکه به نوعی نقشه را تقسیم کردند تا بین مسلمانان اختلاف ایجاد شود و هر زمان که اراده کردند مسلمانان را زمین بزنند و به اصطلاح از خطر اسلام در امان باشند و بر جهان حکومت کنند.

اکبری ادامه داد: در زمان جنگ جهانی دوم نیز دو ابرقدرت شکل گرفت که شامل اتحاد جماهیر شوروی و آمریکا بود که هر دو برای تصرف جهان یک نقطه اشتراک داشتند که این نقطه اشتراک دین‌ستیزی بود و در همان زمان مرگ ایدئولوژی دینی را جشن گرفتند. با تزریق این باور که دین دیگر کارآمد نیست، سعی می‌کردند اسلام را تحت سلطه خود درآورند تا بگویند مسلمانان نمی‌توانند علیه ما کاری انجام دهند. بعد از اینکه مسلمانان تلاش کردند تا حق خود را بگیرند و عزت خود را برگردانند، میلیون‌ها مسلمان در چند جنگ بزرگ شکست خوردند اما اداره خداوند بر این بود که انقلاب اسلامی شکل گیرد و عزت مسلمانان احیا شود.

ارزش‌های عاشورا؛ معیار جبهه حق

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) با شعار «نه شرقی نه غربی»، محکم و قوی در مقابل همه قدرت‌های جهان ایستاد و اسلام میدان‌دار حکومت در دنیایی شد که ابرقدرت‌ها در آن حکمرانی می‌کردند، ابراز کرد: در آن زمان هیچ کشوری از انقلاب حمایت نمی‌کرد، تجربه‌ای در گذشته نداشت، از تجهیزات و قدرت نظامی لازم برخوردار نبود و در معرض تهدید آمریکا قرار داشت اما امام راحل به جای اینکه به آمریکا به چشم ابرقدرت نگاه کند، آن‌ها را در جبهه باطل قرار داد و تکلیف خود را با آمریکا و شوروی مشخص کرد و جبهه حق را با مولفه‌های حقوق الهی و به اعتبار ارزش‌های عاشورا تشکیل داد.

جانشین دبیرکل بیداری اسلامی بیان کرد: با حضور امام خمینی(ره) در میدان بسیج و اندیشه بسیجی شکل گرفت و توانست با مقاومت همه توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیست را در داخل از بین ببرد و این ندا را به جهان بدهد که جبهه حق تشکیل شده و می‌تواند بشریت را نجات دهد. نمونه این جبهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، حزب‌الله لبنان بود که بدون امکانات با اراده خداوند اسرائیل غاصب را در سال 2000 از سرزمین خود بیرون راندند. اسرئیل پیش از این اعتقاداتی را برای خود بافته و آن را در ذهن یهودیت ایجاد کرده بود که دیدید بر مسلمانان پیروز شدیم پس ما انسان‌های برگزیده و سرزمین ما مقدس است، مسلمانان باید در خدمت ما باشند و ما به عنوان ملت یهود ملت برتر و برگزیده هستیم.

وی افزود: وقتی حزب‌ا‌لله اسرائیل را شکست داد، رژیم غاصب در صدد این برآمد که 6 سال بعد به صحنه بیاید و به حزب‌الله حمله و شکست مفتضحانه را جبران کند. به همین منظور در سال 2006 جنگ 33 روزه طراحی شد و با همه توان، امکانات، تجهیزات و پشتیبانی‌های مالی، نظامی و امنیتی وارد صحنه شده و شکست خورد علت این بود که معادله عوض شد حزب‌الله که در جبهه حق است عزت مسلمانان را احیا کرد و همه اسرائیل و آمریکا و کشورهای پر زر و زور در جبهه باطل هستند، خداوند وعده داده که جبهه حق پیروز خواهد شد.

وی یادآور شد: در آن زمان قدرت اسرائیل که از گذشته بیشتر بود، آمریکا سلطه بیشتری داشت، شوروی از بین رفته بود و آمریکا قدرت بلامنازع جهان بود اما اداره بر این شد که حزب‌الله به میدان بیاید و هیمنه پوشالی اسرائیل را فرو بپاشد تا درسی برای همه بشریت باشد که حزب‌الله به اعتبار قرآن و اندیشه بسیجی، پیروی از ولایت فقیه و شعار حق طلبی جبهه حق را تشکیل داده است. در اینجا این سئوال در دنیا مطرح شد که اسلام و دین می تواند کارآمد و راه نجات بشر باشد و می‌تواند همه معادلات نظامی و تئوری‌هایی که غربی‌رها به خورد دیگران دادند و خود را برتر معرفی کردند آن‌ها را نابود کند و اسلام نسخه لازم را دارد.

اکبری اظهار کرد: این اندیشه توسعه پیدا کرد و در یمن نیز به اندیشه بسیجی بزرگ تبدیل شد. در مقطعی شاهد بودیم همه دنیا به سوریه حمله کرد تا از بیداری اسلامی جلوگیری کند؛ چراکه می‌دیدند مسلمانان جهان به‌ویژه کشورهای عربی تحقیرشده، در حال احیا شدن هستند و به صحنه بین‌الملل برمی‌گردند و آمریکایی‌‌ها دست‌پاچه شدند که سوریه را درگیر کنند تا هم حاشیه امنی برای اسرائیل باشند و هم بگویند سوریه هم مثل بقیه کشورهای عربی باید از بین برود و ارتباط مقاومت، ایران و حزب‌الله را قطع کنند.

وی با اشاره به اینکه 85 درصد سرزمین سوریه اشغال و انواع گروه‌های تکفیری را ایجاد کردند، تصریح کرد: غربی‌ها، سازمان ملل، آمریکا و همه درگیر این هستند که سوریه را ساقط کنند اما در شرایطی که همه تحلیل‌گران نظامی و امنیتی جهان می‌گوند که همه چیز تمام شد و سوریه دیگر نمی‌تواند برگردد، امام مقاومت، مقام معظم رهبری می‌ایستد و با تکیه بر مولفه‌های جبهه حق و وعده‌های قرآن دستور می‌دهد در این جبهه بمانید و ما در این راه پیروز می‌شویم، آن‌ها هم ماندند و پیروز شدند. حاج قاسم سلیمانی و سایرین هم در سوریه ایستادند و شکست تبدیل به پیروزی شد.

پیروزی نهایی از آن مستضعفان است

جانشین دبیرکل بیداری اسلامی بیان کرد: امروز یمن و عراق که در شرایط برتری قرار دارند باعث شده حجت را برای بشریت تمام کنند. حتی مردم ونزوئلا می‌فهمند که با تکیه بر مردم خودشان می‌توانند مقابل آمریکا بایستد. با وجود اینکه آن‌ها مسلمان نیستند اما آزادی‌خواه و مستضعف هستند و  قرآن وعده پیروزی مستضعفان را داده است. آن‌ها می‌توانند پیروز شوند؛ چراکه امروز مقاومت در جهان به عنوان نقش محوری، بشریت را نجات داده است، در واقع این تفکر توانسته عزت اسلامی را برگرداند، قرآن را به جهان معرفی و ارزش‌های عاشورا را احیا کند. امروز بشریت مدرن در انحراف و شرایط سخت به سر می‌برد و انسان‌ها آگاه شده‌اند که راه دیگری نیز وجود دارد. آمریکا در شرایط افول قرار دارد و هرکجا جبهه حق در مقابل باطل ایستاد، پیروز شد.

وی با اشاره به اینکه امروز آمریکا در هر کجا وارد شود، آنجا ناامن‌ترین منطقه برای آمریکا است، تصریح کرد: روزی مردم فلسطین منتظر بودند که جهان عرب و سازمان ملل در کشورهای غربی در حق آن‌ها ترحم کنند تا اجازه دهند آن‌ها حق حیات داشته باشند اما امروز به برکت مقاومت، رفتار حزب‌الله و رهبری ولی فقیه، ملت فلسطین بدون نیاز به جهان اسلام و به تنهایی به شرایطی رسیده که اسرائیل توان دوام آوردن ندارد. اسرائیلی‌ها در سال 1982 میلادی وقتی لبنان را اشغال کردند به تمسخر گفتند ما می‌توانستیم گروه موزیکمان را بفرستیم که لبنان را اشغال کند ولی امروز رژیم غاصب در مرز لبنان مشغول ایجاد دیوارهای بتنی است که 7 متر پایین‌تر از سطح زمین قرار دارد تا لبنان نتواند تونل بزند و اسرائیل را ناامن کند. در حال حاضر وقتی حزب‌الله اعلام انتقام‌جویی از این رژیم جعلی را می‌کند، ارتش آن‌ها 6 کیلومتر عقب‌نشینی و به سازمان ملل التماس می‌کند که جلوی انتقام حزب‌الله را بگیرد و این برگرفته از فرهنگ عاشورا و تبیعت از لایت فقیه است و نشان می‌دهد امنیت امروز در کیان مقاومت است.

اکبری با اشاره به اینکه خداوند وعده داده که مستضغفان را حاکم زمین می‌کنیم بر این اساس همه منابع و ذخایر ژئوپلیتیک دنیا را در اختیار مسلمانان قرار داده است، ابراز کرد: اهمیت ذخایر منطقه آنقدر هست که بخش مهمی از دنیا به این منابع نیاز دارند. اگر آمریکا این منطقه با اهمیت را می‌گرفت و حاکم می‌شد، چین، هند، کره و کشورهای اروپایی همه  با قیمت‌های گزاف از آمریکا نفت می‌خریدند، باید این تحقیر را می‌پذیرفتند و این فرعون زمان بر کل بشر حاکم می‌شد، کل مسلمانان را نابود می‌کرد، جنگ‌های اتمی شروع می‌شد و میلیون‌ها انسان در دنیا می‌مردند. همه اینها را مدیون انقلاب اسلامی هستند که در مقابل آمریکا ایستاد و نگذاشت بر منابع و ذخایر خدادادی مسلمانان مستقر شود.

وی افزود: حاج قاسم سلیمانی و شهدای بزرگواری که در این مسیر به شهادت رسیدند نیز سهم مهمی در امنیت و اقتدار منطقه داشتند؛ چراکه اگر جبهه مقاومت در مقابل داعش ایستادگی نمی‌کرد، به طور حتم هیچ ارتش مدرن نظامی قادر به ایستادگی در مقابل داعش نبود. تفکر بسیجی مقاومت بود که توانست داعش را شکست دهد. اگر آمریکا وقنی می‌خواست با داعش بجنگد می‌گفت ما فقط از هواپیما استفاده می‌کنیم. اگرچه خودش داعش را به وجود آورده بود اما روی زمین با آن وارد جنگ نمی‌شد. داعش با تفکر تکفیری و افراطی که داشت، حتما ده‌ها سال مسلمانان باید یکدیگر را می ‌‌کشتند و این فرصتی برای قهقه آمریکا و اسرائیل می‌شد البته با تداوم داعش همه جهان حتی مناطق اروپایی نیز ناامن می‌شد. امروز بشریت مدیون مقاومت انقلاب و شهدای مقاومت است و به زودی قدرت آمریکا افول واسرائیل نابود خواهد شد.

انتهای پیام
captcha