تبادل پنج زندانی بین ایران و ترکیه
کد خبر: 4016660
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷

تبادل پنج زندانی بین ایران و ترکیه

دادستان عمومی و انقلاب ماکو در شمال آذربایجان غربی گفت: پنج محکوم قضایی ایرانی و ترکیه‌ای طبق تفاهم‌نامه بین دو کشور از طریق مرز بازرگان تبادل شدند.

تبادل پنج زندانی بین ایران و ترکیهبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، به نقل از روابط‌عمومی دادگستری‌کل آذربایجان غربی، احمدعلی خادم عرب‌باغی، دادستان عمومی و انقلاب ماکو در شمال آذربایجان غربی اظهار کرد: پنج محکوم قضایی ایرانی و ترکیه‌ای طبق تفاهم‌نامه بین دو کشور از طریق مرز بازرگان تبادل شدند.

وی افزود: این محکومان با توافق مسئولان قضایی ایران و ترکیه، برای سپری کردن ادامه محکومیت به زندان‌های کشور خود انتقال یافتند.

دادستان عمومی و انقلاب ماکو ادامه داد: در این تبادل سه نفر از محکومان ایرانی که در زندان‌های ترکیه به سر می بردند با رایزنی‌های وزارت دادگستری، قوه قضائیه و امور خارجه به کشور منتقل شدند.

وی تصریح کرد: در مقابل دو نفر از محکومان تبعه جمهوری ترکیه نیز برای ادامه محکومیت تحویل مقام های قضایی این کشور شدند.

خادم عرب‌باغی در خصوص افرادی که در خارج از کشور مرتکب جرم شده و گرفتار شده‌اند، گفت: این افراد یا بستگان آنان در اولین فرصت به کنسولگری‌های جمهوری اسلامی مراجعه کرده و مقامات جمهوری اسلامی را در جریان بگذارند تا اقدامات حقوقی و قضایی از طریق وزارت دادگستری جمهوری اسلامی ایران پیگیری شود.

یادآور می‌شود، این محکومان بر اساس موافقت نامه حقوقی در امور مدنی و کیفری بین جمهوری اسلامی ایران و ترکیه منعقدشده در سال ۱۳۸۸ با هدف استرداد مجرمان قضایی در امور کیفری و بازرگانی بین دو کشور منتقل شدند.

 

انتهای پیام
captcha