کمک‌های مومنانه با حفظ آبروی افراد اهدا شود
کد خبر: 4016666
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶

کمک‌های مومنانه با حفظ آبروی افراد اهدا شود

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه بسیج در برگزاری رزمایش‌های مومنانه پیشتاز بوده است، گفت: این کمک‌ها باید با حفظ آبروی افراد اهدا شود.

علی خاتمی امام جمعه زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، 6 آذرماه در رزمایش گروه‌های جهادی استان زنجان اظهار کرد: مقام معظم رهبری از زمان شیوع کرونا به اجرای رزمایش‌های مومنانه تأکید کردند و باید فعالیت‌ گروه‌های جهادی مورد توجه قرار گیرد و کمک‌های مومنانه با حفظ آبروی افراد اهدا شود.

وی با اشاره به روایتی با عنوان "حَوَائِجَ‏ النَّاسِ‏ إِلَيْكُمْ‏ مِنْ نِعَمِ اللَّهِ عَلَيْكُمْ فَلَا تَمَلُّوا النِّعَمَ فَتَتَحَوَّلَ إِلَى غَيْرِكُمْ" از امام حسین (ع)، ادامه داد: از دیدگاه امام حسین (ع) احتیاجات مردم به شما نعمت‌های خداوند به شما است اما مبادا زیادی نعمت‌ها شما را خسته کند. شاید بعضی وقت‌ها از مراجعه بسیار مردم به خود خسته می‌شوید، اما باید حلال مشکلات مردم باشید چرا که در غیر این صورت این نعمت از شما گرفته می‌شود.

امام‌جمعه زنجان ادامه داد: زمانی که شما کارهایتان تمام می‌شود از لذت و نشاط روحی بهره‌مند می‌شوید چرا که رفع حوائج مردم نشاط آور است. در روایتی از امیرالمومنین (ع) نیز مطرح شده که اگر زیادی نعمت‌ها، خدمت و مراجعات مردم شما را خسته کند، خداوند متعال این نعمت را از شما گرفته و برای شما تبدیل به نقمت می‌شود.

وی بیان کرد: برخی از اصحاب در صدر اسلام از جنگ‌های پی درپی خسته می‌شدند که آیه‌ای با این مضمون نازل شد که «هر کس خسته شود و از دین برگردد، خداوند دین خود را رها نکرده و جایگزین انتخاب می‌کند.» باید شکرگزار خدمت به مردم بوده و با ایمان قوی‌تر و قدرت بیشتری در این زمینه حرکت کرد. پیام مقام معظم رهبری تابلوی قشنگی است که می‌تواند گروه‌های جهادی را بانشاط و با انگیزه نگه دارد.

خاتمی تصریح کرد: از دیدگاه امام سجاد (ع) زمانی که نیازمندی دست نیاز به سوی شما دراز می‌کند دست خدا است که باید دستگیری شود.کسی که سختی‌ها را تحمل کند، خداوند بهترین‌ها را برای او جایگزین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ بسیج پویا است و کهنه نمی‌شود، گفت: آمارهای ارائه شده دلخوش‌کننده بود اما دلخوش‌کننده‌تر از این خنده و تبسم محرومان جامعه است و با متر دنیا قابل اندازه‌گیری نیست.

انتهای پیام
captcha