برنامه‌های هفته قرآن و عترت دانش‌آموز محور باشد
کد خبر: 4017385
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳

برنامه‌های هفته قرآن و عترت دانش‌آموز محور باشد

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان با تأکید بر ضرورت اثربخشی برنامه‌های اجرایی گفت: برنامه‌های هفته قرآن، عترت و نماز باید دانش‌آموز محور بوده و بین دانش‌آموزان جریان‌سازی داشته باشد.

رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرروش کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، رشید قربانی، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان امروز، 9 آذرماه در آستانه هفته قرآن و عترت در دومین نشست شورای قرآن، عترت و نماز آموزش‌و‌پرورش کردستان، با گرامیداشت فراسیدن هفته قرآن، اظهار کرد: قرآن، عترت و نماز رسالت حوزه تعلیم و تربیت توسعه و ترویج فرهنگ قرآن و نماز در مدارس و بین دانش‌آموزان است.

وی با تأکید بر ضرورت اثر بخشی برنامه‌های پیش بینی شده است، افزود: برنامه‌های قرآن، عترت و نماز باید دانش‌آموز محور بوده و بین دانش‌آموزان جریان سازی داشته باشد.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان خواستار برگزاری پیش اجلاسیه نماز در سطح مدارس به منظور جریان‌سازی و انتقال پیام اجلاس به نسل نوجوان و جوان شد و بیان کرد: برگزاری چنین برنامه‌هایی باعث انس بیشتر دانش‌آموزان با قرآن، عترت و نماز می‌شود و در محیط مدرسه و همسالان دانش‌آموزان بیشتر جذب این برنامه‌ها می‌شوند.

وی رسالت حوزه تعلیم و تربیت را توسعه و ترویج فرهنگ قرآن و نماز ذکر کرد و گفت: در سند تحول بنیادین و ساحت‌های تربیتی بر فراهم کردن زمینه تعلیم و تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی دانش‌آموزان تأکید شده است.

قربانی بر اجرای کیفی برنامه‌های هفته قرآن، عترت و نماز در سطح استان، شهرستان و مدارس تأکید کرد و یادآور شد: ما در راستای عملیاتی کردن برنامه‌های قرآنی مسئولیت شرعی، قانونی و اداری داریم و باید سعی کنیم خروجی برنامه‌های پیش بینی شده منجر به انس هر چه بیشتر دانش‌آموزان با قرآن و نماز شود.

حجت‌الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان در ادامه این نشست با بیان اینکه 20 تا 26 آذر ماه به نام هفته قرآن، عترت و نماز نام‌گذاری شده است، به تشریح برنامه‌های پیش‌بینی شده به همین مناسبت پرداخت.

وی از برگزاری پیش اجلاسیه نماز در سطح استان، شهرستان‌ها و مناطق با حمایت‌های مدیرکل آموزش و پرورش کردستان خبر داد و یادآور شد: برگزاری چنین برنامه‌های فاخری باعث جریان سازی و توسعه و تعمیق فرهنگ نماز در سطح جامعه به ویژه دانش‌آموزان خواهد شد.

انتهای پیام
captcha