رفع کامل تحریم‌ها درخواست جدی مذاکرات هسته‌ای است
کد خبر: 4018091
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵

رفع کامل تحریم‌ها درخواست جدی مذاکرات هسته‌ای است

امام‌جمعه زنجان با اشاره به اینکه در دوره‌های قبل مذاکرات هسته‌ای، طرف‌های خارجی به تعهدات خود عمل نکردند، گفت: رفع تحریم‌ها بدون هیچ بهانه‌ای درخواست از مذاکره‌کنندگان است.

آیت الله علی خاتمی امام جمعه زنجان به گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، امام‌جمعه زنجان، ۱۲ آذرماه در خطبه‌های نمازجمعه با اشاره به روش‌های عملی کردن تقوا، اظهار کرد: بزرگان به ما توصیه کرده‌اند در راستای عملی کردن تقوا به ترک محرمات و انجام واجبات توجه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه انسان با تقوا حق را می‌گوید و به آن هم عمل می‌کند، تصریح کرد: استان با تقوا همیشه به دنبال خیر می‌رود و کار خیر هم همیشه از جیب خرج کردن نیست بلکه سرمایه‌ای برای آخرت است.

خطیب نماز جمعه زنجان با بیان اینکه قرآن کتاب و برنامه انسان با تقوا است، ابراز کرد: جوانان حتما به تفسیر و ترجمه قرآن توجه ویژه داشته باشند. اگر آموزه‌های قرآن در زندگی بشر پیاده شود افراد از آسیب‌های اجتماعی مصون می‌مانند.

وی با اشاره به اینکه ۱۲ آذر سالروز تدوین قانون اساسی است، ادامه داد: در همه کشور های دنیا یک قانون اساسی وجود دارد که عامل وحدت جامعه فارغ از هر گونه تفاوت‌ها است و حقوق شهروندی و عدالت اجتماعی مبتنی بر آن است.

خاتمی با بیان اینکه خدمت به معلولان با حفظ کرامت انسانی یک عمل دینی است، افزود: بهزیستی در استان زنجان عملکرد خوبی در ارائه خدمت به معلولان دارد و باید موضوع مناسب‌سازی فضاهای شهری و مکان‌های عمومی مورد توجه قرار گیرد.

امام‌جمعه زنجان با اشاره به روز دانشجو، ابراز کرد: دانشجویان در درک مسائل جامعه از عرف جامعه جلوتر هستند. روح مطالبه‌گری در مجموعه دانشجویی باید بالا باشد.

خاتمی با بیان اینکه دشمن به دنبال این است که به جامعه ما بگویند که شما نمی توانید، عنوان کرد: ما باید در عمل اثبات کنیم که ما می‌توانیم. دانشجویان بعد از انقلاب در عرصه‌های مختلف مانند دفاع مقدس و تسخیر لانه جاسوسی خوب درخشیدند.

وی با بیان اینکه تیم مذاکره کننده از ۸ آذر ماه برای مذاکره رفته اند، ابراز کرد: ما در مذاکرات قبلی به تعهدات خود عمل کردیم ولی آنها به تعهدات خود عمل نکردند. در این مذاکرات حرف ما این است که تحریم‌ها باید برداشته شود، خواسته ما در این مذاکرات رفع تحریم‌ها بدون هیچ بهانه‌ای است‌.

انتهای پیام
captcha