اجلاسیه استانی نماز در حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود
کد خبر: 4018752
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷
با حضور حجت‌الاسلام قرائتی:

اجلاسیه استانی نماز در حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان از برگزاری اجلاسیه استانی نماز در حسینیه اعظم زنجان خبر داد و گفت: این مراسم با حضور حجت‌الاسلام قرائتی برگزار می‌شود.

علی یوسفی رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجانحجت‌الاسلام علی یوسفی، رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: اجلاسیه استانی نماز با شعار «پیوند نماز، خانه، مسجد و مدرسه» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز، پنجشنبه، 18 آذرماه در حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه این برنامه شامل اجلاس استانی نماز، همایش روحانیون و همایش فرهنگیان است، ابراز کرد: تجلیل از فعالان حوزه نماز، مساجد پیشگام در ترویج فرهنگ نماز و دستگاه‌های برتر در این حوزه از برنامه‌های پیش‌بینی شده در این اجلاسیه است.

این مسئول یادآور شد: مقام معظم رهبری در پیامی به بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز به ترویج نماز در مدارس تأکید کردند و فرمودند: «مدارس را مزین کنید به نمازخوانی نوجوانان؛ این برترین تضمین برای سلامتی آینده‌ جامعه است.» پس از این پیام مدارس و نوجوانان جزو اولویت‌های ستاد اقامه نماز قرار گرفت.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان ادامه داد: ساماندهی نمازخانه‌‌های مدارس، برگزاری دوره‌های آموزشی برای مدیران و معلمان و نشست‌های دانش‌آموزی نمازشناسی برگزار شده است و در سال 98 حدود 5000 دانش‌آموز در اردوی یک روزه جشنواره به رنگ قنوت با حضور مربیان و خانوده‌ها شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته یک دانش‌آموز زنجانی در اجلاس سراسری نماز به دلیل فعالیت شاخص در این حوزه مورد تجلیل قرار گرفت، بیان کرد: پیش از کرونا دانش‌آموزان چند مدرسه برای اقامه نماز به مسجد می‌رفتند. پس از شیوع کرونا نیز فعالیت‌های ترویجی به بستر فضای مجازی منتقل و محتواهای تولیدی در سامانه شاد و شبکه‌های اجتماعی بارگذاری شد.

یوسفی به تولید چند کتاب صوتی برای ترویج نماز اشاره کرد و گفت: همچنین سامانه ارزیابی و نظارت نمازخانه‌های بین‌راهی در زنجان طراحی شده و پیگیر عملیاتی شدن این سامانه هستیم.

انتهای پیام
captcha