توصیه پیامبر(ص) به امام علی(ع) برای جلب رحمت پروردگار
کد خبر: 4019936
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶

توصیه پیامبر(ص) به امام علی(ع) برای جلب رحمت پروردگار

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه قرآن جلوه رحمت پروردگار است، گفت: پیامبر(ص) به امام علی(ع) توصیه کرده که پیش از خواب استغفار کند و آیاتی از قران را بخواند تا مشمول رحمت پروردگار شود.

حجت الاسلام دولابی نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگانبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام محمد حاج‌ابوالقاسم دولابی، نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته، 19 آذرماه در برنامه نسیم وحی که از فضای مجازی پخش شد در تفسیر آیه سوم سوره حمد، اظهار کرد: یکی از جلوه‌های مهربانی خداوند قرآن کریم است و پروردگار عالم به ما رحم کرده و این سند عالی را در اختیار ما گذاشته است.

وی با اشاره به آیه 82 سوره اسراء «وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ ۙ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا» بیان کرد: بر اساس این آیه قرآن مایه شفا و رحمت پروردگار به بندگان است و هر دو رحمت عام و خاص را شامل می‌شود. به دلیل اینکه راه درست زیستن را به همه مردم نشان می‌دهد، رحمت عام محسوب می‌شود و برای مؤمنان آورده ویژه‌ای دارد.

این مفسر قرآن کریم ابراز کرد: امیرمؤمنان علی(ع) نیز می‌فرماید: حاملان قرآن کسانی هستند که رحمت الهی با صورت خاص شامل حال آن‌ها شده است. همچنین این امام بزرگوار در عهد‌نامه‌ای به مالک اشتر فرمود: در شبهاتی که داری به قرآن مراجعه کن.

وی با اشاره به اینکه قرآن وسیله بروز و ظهور مهربانی خدا برای مردم است، یادآور شد: پیامبر(ص) به امام علی(ع) توصیه کرد: هرگاه می‌خواهی به بستر بروی، اول استغفار کن، بر من صلوات بفرست، «سبحان الله» و «لاحول و لا قُوة الا بالله العلى العظیم» بگو سوره اخلاص را زیاد بخوان. خواندن آیة‌الکرسی نیز پیش از خواب یسار توصیه شده است، چراکه هر حرف این آیه شریفه هزاران برکت دارد.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری سوره کهف را از دیگر منابع سفارش شده برای کسب رحمت الهی برشمرد و گفت: انسان وقتی قرآن تلاوت می‌کند، با اولیای خدا همنشین می‌شود و رشته‌ای است که ما را به خدا وصل می‌کند. خداوند می‌فرماید: قرآنی که در هنگام طلوع فجر خواند شود، مشهود است و انسان می‌تواند باطن قرآن را ببیند.

وی ادامه داد: همان‌طور که قرآن برای مؤمنان مایه شفا و رحمت است، ظالمان نیز جز زیان و خسارت چیزی نصیبشان نمی‌شود. آیات نورانی قرآن جلوه رحمت است، به شرط آنکه با حضور قلب و خضوع و خشوع خوانده شود.

انتهای پیام
captcha