برگزاری جشنواره و مسابقات فرهنگی ویژه فرهنگیان و دانش آموزان گلستان
کد خبر: 4020102
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴

برگزاری جشنواره و مسابقات فرهنگی ویژه فرهنگیان و دانش آموزان گلستان

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان گلستان از برگزاری ۵ جشنواره و مسابقه ویژه فرهنگیان و دانش‌آموزان استان گلستان با موضوع نماز خبر داد.

سید رضا حسینی رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش گلستانسید‌رضا حسینی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان گلستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از گلستان از برگزاری 5 جشنواره و مسابقه ویژه فرهنگیان و دانش‌آموزان استان گلستان با موضوع نماز خبر داد.

وی با بیان اینکه نماز از محبوب‌ترین اعمال نزد خداوند به شمار می‌رود و پلی ارتباطی بین خدا و بنده است، تصریح کرد: نماز نه تنها در اسلام بلکه در تمام ادیان الهی به‌عنوان برترین آیین عبادی و رکن معنویت و ارتباط با خداوند مطرح بوده است. در آیین مقدس اسلام نماز دارای جایگاه والایی است و در قرآن کریم بر آن تاکید فراوان شده است.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان گلستان از راه‌های ترغیب دانش‌آموزان به اقامه نماز  را تكریم و شخصیت دادن به دانش‌آموزان نوجوان، تجلیل از نوجوانان و دانش آموزان در امر نماز، تشویق و ترغیب مسئولیت و تقسیم كار در تكریم و بزرگداشت نماز، خودداری از تحمیل و زور در ترویج اقامه نماز، تخلق به اخلاق و اصول انسانی برشمرد.

حسینی تصریح کرد: مسابقه کتابخوانی نماز با عنوان «ژرفای نماز» از کتاب هشت گام تا حضور قلب،  جشنواره خاطرات و تجارب نماز با عنوان «عطر بندگی» ویژه فرهنگیان و مسابقه انشاء نماز با عنوان «روایت بندگی» و جشنواره دلنوشته نماز با عنوان «عطر عبادت» و مسابقه نقاشی نماز با عنوان «تصویر بندگی» ویژه دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان گلستان بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند  حداکثر تا 15 دی‌ماه امسال خاطرات و دلنوشته خود را با موضوع‌های مرتبط  به‌صورت دست نوشته یا تایپ شده در قالب فایل word (فونت B nazanin_14)  و حداکثر ۲ صفحه در شبکه شاد به نشانی: sheikh_50 ارسال کنند.

وی در پایان گفت: این مسابقات با مشارکت و همکاری اداره کل آموزش و پرورش و ستاد اقامه نماز، جشنواره و مسابقات فرهنگی ویژه فرهنگیان و دانش آموزان استان گلستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha