چگونه می‌توانیم حضرت زهرا(س) را الگوی خود قرار دهیم
کد خبر: 4021745
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴

چگونه می‌توانیم حضرت زهرا(س) را الگوی خود قرار دهیم

مسئول دفتر نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: ما باید در زندگی صدیقه طاهره(س) مطالعه کنیم تا نسبت به ایشان معرفت داشته باشیم. دوست داشتن ایشان کافی نیست و دوست داشتنی ارزشمند است که حضرت فاطمه(س) را الگوی رفتاری خود قرار دهیم.

حجت‌الاسلام علی عارفی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان

حجت‌الاسلام علی عارفی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان بیان کرد: یکی از مهمترین وجوه زندگی حضرت صدیقه طاهره(س) این است که ایشان معصوم به وجه تام هستند یعنی معصومیت حضرت فاطمه(س) با معصومیت حضرت مریم، ساره، هاجر و حضرت حوا متفاوت است هرچند که آن‌ها زنان بزرگی بودند ولی نقش آن بزرگوران محدود در دامنه زمانی خودشان بود و عصمت آن‌ها تامه نبود.

وی با بیان اینکه عصمت چهارده معصوم(ع) کامل است و در تمام زمینه‌ها صحیح و خط پایان انسانیت و کمال است، افزود: وقتی‌که فردی خط پایان کمال شد یک الگوی تمام عیار محسوب می‌شود و حضرت فاطمه(س) به‌عنوان یک الگو در زندگی فردی، همسری و مادری بهترین و کاملترین است و نتیجه‌ آن فرزندانی است که تربیت فرموده که بیانگر نقش تربیتی حضرت صدیقه(س) است.

حجت‌الاسلام عارفی یکی دیگر از وجوه زندگی حضرت زهرا(س) را بحث تأثیر سیاسی بر اندیشه‌های انسان در قرون متفاوت دانست و گفت: هیچ زنی حتی حضرت مریم(س) را پیدا نمی‌کنیم که این تأثیر را بر بشریت در جنبه‌های سیاسی اجتماعی داشته باشد و حتی هیچ یک از انبیای الهی به جز پیامبر مکرم اسلام و ائمه معصومین علیهم‌السلام چنین نقشی نداشتند.

وی با اشاره به اینکه چهارده معصوم نقش ویژه‌ای در تبیین مسائل سیاسی و اجتماعی روز جامعه خود داشتند و الگوی سیاسی اجتماعی بشریت در طول تاریخ هستند، ادامه داد: حضرت فاطمه(س) بهترین سند اثبات ولایت و امامت و حقانیت امیرالمؤمنین علی(ع) است و اگر صدیقه طاهره و حرکات و مبارزات او را از علی جدا کنیم برای اثبانیت حقانیت امام علی(ع) مشکل ایجاد می‌شود که البته این امر غیر ممکن نیست اما همه فهم نمی‌شود.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: شیعه و سنی و حتی دشمنان معتقد به عظمت حضرت زهرا(س) هستند و چنین شخصیتی قطعاً باید امام زمان خود را بشناسد و حضرت صدیقه طاهره(س) از حاکمین وقت دفاع نکرد و برای اثبات حقانیت امیرالمؤمنین(ع) جهاد کرد.

وی با اشاره به حدیثی از رسول خدا(ص) که فرمود « هرکس امام زمان خود را نشناسد مرده است بر مرگ جاهلیت» در پاسخ به این سؤال که آیا فاطمه(س) امام زمان خود را شناخت یا نه، بیان کرد: اگر بگوییم امام زمان خود را نشناخت با احادیث متواتر و آیات قرآن (که فاطمه(س) را سرور زنان اهل بهشت می‌داند) متعارض است و اگر بگوییم امام زمان خود را شناخت، کسانی غیر از غاصبین را شناخته است پس ولایت امیر‌المؤمنین علی (ع) ثابت می‌شود.

حجت‌الاسلام عارفی با بیان اینکه بهترین راه اثبات امامت و ولایت امام علی(ع) مبارزات ایثارگرانه و شهادت حضرت فاطمه(س) است، ادامه داد: حضرت فاطمه(س) اگر می‌خواست با حاکمین وقت سازش داشته باشد بهترین رفاه را برای او فراهم می‌کردند اما مبارزه را شروع کرد چون معتقد بود باید از امامت و ولایت دفاع کند و به حدی دفاع کرد که در این راه به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه حمله به منزل حضرت فاطمه(س) و شهادت ایشان در تاریخ ذکر شده و این چیزی نیست که دوران تاریخ منکر آن باشد، گفت: حتی در کتب اهل سنت نیز آمده است که خانه دختر پیامبر اسلام(ص) مورد تهاجم قرار گرفته است زیرا معتقد بود علی(ع) جانشین پیغمبر است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پایان در خصوص اینکه چگونه می‌توانیم حضرت زهرا(س) را الگوی خود قرار دهیم، بیان کرد: ما باید در زندگی صدیقه طاهره(س) مطالعه کنیم تا نسبت به ایشان معرفت داشته باشیم. دوست داشتن ایشان کافی نیست و دوست داشتنی ارزشمند است که حضرت فاطمه(س) را الگوی رفتاری خود قرار دهیم.

 

انتهای پیام
captcha