پنجمین نشست فصلی مدیران مؤسسات قرآنی گلستان تشکیل شد
کد خبر: 4022035
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷

پنجمین نشست فصلی مدیران مؤسسات قرآنی گلستان تشکیل شد

پنجمین نشست فصلی مدیران مؤسسات قرآنی گلستان با حضور رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و جمعی از مدیران مؤسسات قرآنی، ظهر امروز ۲۸ آذر در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

محمد رعیت رئیس کارگروه قران و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، پنجمین نشست فصلی پیاپی مدیران مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت استان گلستان با 2 دستور برپایی هفته قرآن و عترت با همکاری مؤسسات و نیز سامانه سکو و طرح‌های قرآنی مؤسسات ظهر امروز 28 آذر‌ماه در سالن نگاه تالارفخرالدین اسعد گرگانی تشکیل شد.

در ابتدای جلسه محمد رعیت، رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، ضمن عرض تسلیت شهادت بانو فاطمه زهرا(س) و ایام فاطمیه و توجه خاصه‌ ریحانه‌ نبی به قرآن و عترت، گفت: اگر به ذات و هدف آفرینش توجه کنیم به خداوند متعال می‌رسیم و در این زمانه توجه به قرآن و اهل بیت(ع) جامعه را از هرگونه بیماری فکری و  روحی و مواردی دیگر مصون کرده و بهبود می‌بخشد.

وی در ادامه به برنامه‌ریزی برای برگزاری هفته قرآن و عترت با عنوان «لحظه‌های قرآنی» در استان گلستان، اشاره کرد و افزود: برنامه‌های هفته قرآن و عترت گلستان در پنج بخش شامل شاخص مرکز استان، لحظه‌های قرآنی در 14 شهر استان، جشنواره‌های قرآن و عترتی، برنامه‌های فراگیر و بخش ویژه با همت و همکاری موسسات قرآنی سطح استان پیش بینی شده است.

رعیت در ادامه هر یک از برنامه‌های پیش بینی شده برای این رویداد قرآنی معنوی را تشریح کرد و ادامه داد: در بخش ویژه، اجرای برنامه «کاروان مهر وحدت در بعثت نبوی» را برای هفت نقطه مرزی و محروم استان پیش بینی شده است.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان سپس به برنامه‌ریزی برای برپایی نمایشگاه‌ها، پویش، همایش، کرسی‌های تلاوت، جشنواره‌ها و کارگاه‌هایی و ساخت المان‌های مرتبط با قرآن و عترت ویژه این رویداد اشاره کرد و گفت: در این راستا برپایی کرسی‌های تلاوت و حضور فعالان قرآنی را در منازل شهدا و قرائت سوره مبارکه ملک را در دستور کار قرار دادیم.

وی با بیان اینکه پویشی با هدف توجه به شخصیت والای شهید سلیمانی و تفکر قرآنی  این شهید والامقام پیش‌بینی شده است، افزود: 7 رویداد و جشنواره قرآنی در حوزه‌های شعر و داستانک، مقالات و پایان‌نامه‌ها، قرآن و رسانه، هنرهای نمایشی، فیلم کوتاه و آوا و نغمات در سطح استان در هفته قرآن و عترت، با همکاری فکری و اجرایی مؤسسات در گروه‌های سنی کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

عقیل غریب آزادی، کارشناسان گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، در ادامه جلسه مطالبی را درباره سامانه سکو و طرح‌های قرآنی مؤسسات عنوان کرد و ضمن ارائه راهنمایی‌های لازم، به پرسش‌های مطرح شده از سوی حاضران پاسخ داد.

هفته قرآن و عترت همزمان با بعثت رسول اکرم(ص) در گلستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha