کمک 118 میلیون تومانی خیرین کردستانی برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
کد خبر: 4022389
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۳

کمک 118 میلیون تومانی خیرین کردستانی برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد

مدیرکل راهداری و حمل نقل استان کردستان از کمک 118 میلیون تومانی خیرین کردستانی برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد خبر داد و گفت: این میزان کمک با مشارکت بخش خصوصی فعال در حوزه حمل و نقل استان جمع‌آوری شده است.

مراسم آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، محمدراشد مدرس‌گرجی، مدیرکل راهداری و حمل نقل استان کردستان، 29 آذرماه در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل و آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، اظهار کرد: امسال ما در اداره کل حمل‌و‌نقل به همراه انجمن رانندگان، پیمانکاران و بخش‌های مختلف مرتبط دیگر تلاش کردیم تا این هفته را به گونه‌ای متفاوت از سال‌های گذشته گرامی بداریم.

وی با اشاره به اینکه در این راستا مشارکت در آزادسازی زندانیان جرائم مالی با اولویت محکومان تصادفات را به عنوان مبنا قرار دادیم، افزود: در این راستا با مشارکت بخش خصوصی فعال در حوزه حمل و نقل استان کردستان، ۱۰۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان جمع‌آوری و به حساب ستاد دیه واریز شد.

مدیرکل راهداری و حمل نقل استان کردستان به نزدیک شدن به شب یلدا و نداشتن توان مالی خانواده‌های زندانیان برای تهیه اقلام شب یلدا اشاره و بیان کرد: در این راستا با کمک خیرین فعال حوزه حمل و نقل، ۱۰ میلیون تومان دیگر برای تهیه سبد کالا جمع‌آوری و بین خانواده‌ زندانیان استان کردستان توزیع شد.

در ادامه، مراد فتحی، مدیرکل زندان‌های استان کردستان نیز، تعداد زندانیان را گویای وضعیت جرم و مشکلات اقتصادی آن جامعه دانست و گفت: زندان و زندانی در هر جامعه‌ و حاکمیتی نه برای فرد و نه حاکمیت اتفاق خوبی نیست.

وی با بیان اینکه زندانی شدن یک فرد هم بر خود فرد و هم خانواده تأثیر می‌گذارد، افزود: در مجموع افکار عمومی و مردم نگاه خوبی به زندانی با هر جرمی ندارند، اما بسیاری از زندانیان بدهکار و به دلیل شرایط بد مالی در زندان به سر می‌برند و بزهکار نیستند.

فتحی ادامه داد: برخی افراد فعالیت شغلی را آغاز می‌کنند اما در شرایط اقتصادی با مشکلات مالی مواجه شده و یا ورشکسته می‌شوند و مسیرشان به زندان می‌رسد.

وی تأکید کرد: رسالت ستاد مردمی دیه کمک به زندانیان معسر و نیازمند مالی و جرائم غیر عمد برای بازگشت مجدد به جامعه و خانواده، رسالتی انسانی و ارزشی است که مشارکت‌های خیرین این همراهی را مؤثرتر کرده است.

آزادسازی 10 زندانی جرائم غیرعمد کردستان

محمد خسروی، مدیر نمایندگی ستاد دیه کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: محکومیت ۱۰ زندانی که آزاد می‌شوند در مجموع ۳۰۰ میلیون تومان بوده که با دعوت شاکی‌ها و ۱۴۰ میلیون تومان هم با رضایت آن‌ها و آورده زندانیان تأمین شد.

وی ادامه داد: ۱۶۰ میلیون تومان از بدهی‌های این زندانیان توسط ستاد دیه با کمک اداره کل حمل و نقل و راهداری کردستان تأمین شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه کردستان با بیان اینکه از ابتدای امسال ۱۶۹ زندانی جرائم غیرعمد از زندان آزاد شدند، گفت: بدهی آنها ۳۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است و سه میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان این بدهی بلاعوض و ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان آن هم با گذشت شاکیان از حق خود بوده است.

وی یادآور شد: دو میلیارد و ۷۰۷ میلیون تومان با دریافت وام، ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به صورت تقسیط، یک میلیارد تومان نقدینگی خود زندانیان و یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از طریق صندوق و بیمه تأمین شده است.

انتهای پیام
captcha