دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه در ملایر تشکیل شد
کد خبر: 4022716
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲

دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه در ملایر تشکیل شد

دبیر دفتر دائمی وحدت حوزه و دانشگاه از تشکیل دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه ملایر به‌صورت رسمی خبر داد.

وحدت حوزه و دانشگاهمحمد ستاری، دبیر دفتر دائمی وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه ملایر در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه ملایر از روزهای گذشته فعالیت خود را به‌صورت رسمی آغاز کرده است، این دغدغه از سال‌های پیش وجود داشت، با تأسیس این دفتر درصدد همکاری‌ها و تعامل بیشتر با حوزویان هستیم.

وی با تأکید بر اینکه همکاری و هم‌اندیشی میان حوزه و دانشگاه نباید در حد یک حرف باقی بماند، افزود: با تشکیل این دبیرخانه در حقیقت مطالبه اصلی رهبر معظم انقلاب در زمینه همکاری متقابل حوزویان و دانشگاهیان اجرایی شده و این دو قشر با فضای دانشگاه و حوزه بیشتر آشنا خواهند شد و نکات مثبت و راهبردی یکدیگر را در دانشگاه و یا حوزه پیاده خواهند کرد.

ستاری با اشاره به اینکه حوزه از سیستم آموزشی قوی برخوردار است، افزود: امیدواریم از این سیستم آموزشی قوی بتوانیم برای گفتمان‌سازی در دانشگاه استفاده کنیم.

دکترای بیوفیزیک دانشگاه ملایر گفت: بسیاری از احادیث و رهنمون‌های پزشکی وجود دارد که ما دانشگاهیان از آن بی‌اطلاع هستیم، با تشکیل این دبیرخانه دائمی احادیث پزشکی از حوزویان دریافت و به‌صورت علمی مورد بررسی قرار خواهیم گرفت.

وی یادآور شد: همچنین در زمینه توکل و میزان اثرگذاری آن بر تفکر مثبت نیز در رشته‌های روانشناسی در دانشگاه مورد بررسی قرار می‌گیرند.

دبیر دفتر دائمی حوزه و دانشگاه ملایر گفت: دانشگاهیان اغلب از جایگاه‌های مالی خود رضایتی ندارند و همواره در پی سطح بالاتری هستند در حالی که حوزویان در سنین پایین ازدواج و با سطح درآمدی پایین زندگی می‌کنند بنابراین با این ارتباط حوزویان می‌تواند در حین انجام کارهای علمی مشترک، الگوهای مناسبی قرار بگیرند.

انتهای پیام
captcha