نارضایتی شرکت‌کنندگان رشته دعاخوانی از داوری آیتم اصول اجرا
کد خبر: 4022870
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶
در مرحله پایانی مسابقات سراسری قرآن صورت گرفت؛

نارضایتی شرکت‌کنندگان رشته دعاخوانی از داوری آیتم اصول اجرا

شرکت‌کننده رشته دعاخوانی در مرحله پایانی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن گفت: اکثر شرکت‌کنندگان این رشته، نسبت به داوری آیتم اصول اجرا معترض و ناراضی بودند.

مرحله پایانی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن

مریم سهیلی، حائز رتبه چهارم رشته دعاخوانی در مرحله پایانی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، سطح کیفی این مسابقات را بسیار خوب ارزیابی و اظهار کرد: همه شرکت‌کنندگان در سطح عالی قرار داشتند و با اختلاف نمره کم نسبت به یکدیگر حائز رتبه شدند.

وی افزود: با توجه به اینکه برای اولین بار در مرحله پایانی این مسابقات شرکت می‌کردم، سطح کیفی رقابت‌ها به مراتب بالاتر از مرحله استانی بود. برنامه‌ریزی مسابقات، امکانات و نحوه ارائه خدمات به شرکت‌کنندگان نیز مشکلی نداشت و خوب بود.

این شرکت‌کننده رشته دعاخوانی اضافه کرد: اکثر شرکت‌کنندگان این رشته، نسبت به داوری آیتم اصول اجرا معترض و ناراضی بودند و نمره همه آنها حتی نفر اول در این آیتم، بسیار پایین بود. خود من نیز در اصول اجرا و صحت قرائت نمره پایینی دریافت کردم، علی‌رغم اینکه چند سال است در این حوزه فعالیت می‌کنم و با توجه به اینکه فایل ضبط‌شده اجرا نیز موجود است، فکر نمی‌کنم آن‌قدر غلط خوانده باشم که باعث یک نمره پایین شده باشد. در مجموع، با وجود اینکه حائز رتبه چهارم شدم، از اجرای خودم راضی هستم.

وی بیان کرد: در حال حاضر، به‌عنوان یکی از مدرسان مداحی در اصفهان فعالیت می‌کنم و در مرحله شهرستانی و استانی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن سازمان اوقاف حائز رتبه اول شدم و برای اولین بار به مرحله کشوری این مسابقات راه یافتم.

سهیلی تصریح کرد: برای موفقیت در رشته دعاخوانی، داشتن استعداد ذاتی بسیار کمک‌کننده است و کسانی که علاقه‌مند به فعالیت در این حوزه هستند، باید روخوانی و روانخوانی ادعیه را آموزش ببینند، چون روانخوانی بعضی از دعاها سخت است و به آموزش و تمرین نیاز دارد.

 

انتهای پیام
captcha