استفاده از ظرفیت برگزیدگان مسابقات قرآن، انگیزه آنها را مضاعف می‌کند
کد خبر: 4023620
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
برگزیده رشته دعاخوانی در چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن:

استفاده از ظرفیت برگزیدگان مسابقات قرآن، انگیزه آنها را مضاعف می‌کند

برگزیده مرحله پایانی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن گفت: کسی که در رشته دعاخوانی برگزیده می‌شود، این حق را دارد که تریبون محافل مطرح و مهم در اختیارش قرار گیرد و ظرفیت خود را نشان دهد، وگرنه انگیزه‌ای برایش باقی نمی‌ماند که بخواهد در مسابقات سال بعد نیز خود را به مرحله کشوری برساند.

آیین اختتامیه چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن

محمد ناطقیان، رتبه پنجم رشته دعاخوانی در مرحله پایانی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: سطح رقابت‌ها در این مرحله فوق‌العاده بود، همه شرکت‌کنندگان بسیار خوب و با قدرت اجرای خود را انجام می‌دادند و از نظر من، رقابت سختی بود. دست‌اندرکاران نیز زحمت زیادی برای برگزاری مسابقات متحمل شده بودند، همه چیز اعم از جایگاه مسابقات، محل اقامت، پذیرایی، رفت‌وآمد و نحوه داوری عالی بود و به اردویی به‌یادماندنی برای شرکت‌کنندگان تبدیل شد.

وی افزود: برخی از متسابقانی که برای اولین بار به مرحله کشوری راه پیدا کرده بودند، اطلاع نداشتند که بعد از اجرای خود می‌توانند به نتایج داوری‌ها اعتراض کنند. در واقع، اطلاع‌رسانی در این خصوص انجام نشده بود و بعضی از متسابقان از اعتراض بازماندند و شاید در صورت اعتراض، رتبه بهتری کسب می‌کردند. شخصاً وقتی به داوری اصول خواندن اعتراض کردم، به آن رسیدگی شد و نتیجه مثبتی به دنبال داشت. به هر حال، داوران باید آیتم‌هایی را در جایگاه قضاوت رعایت کنند که شاید بسیاری از شرکت‌کنندگان به آنها واقف نباشند و حتی متوجه ایرادات خود در حین اجرا نشوند.

این برگزیده مرحله پایانی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن اضافه کرد: در محل برگزاری مسابقات، اساتیدی حضور داشتند که در حین اجرا، تذکراتی به شرکت‌کنندگان می‌دادند، تا اجرای بهتری داشته باشند. به نظر من، اگر قبل از شروع اجرا نیز این تذکرات وجود داشت و همچنین تمهیداتی اندیشیده می‌شد تا استرس و فشار روانی شرکت‌کنندگان کمتر شود، بسیار بهتر بود. بیشتر متسابقان رشته دعاخوانی، کسانی بودند که مهم‌ترین محافل دعاخوانی شهرهای خود را اداره می‌کردند، ولی وقتی در جایگاه مسابقات قرار می‌گرفتند، استرس و فشار روانی زیادی تجربه می‌کردند که به نحوه اجرای آنها آسیب می‌زد. از طرف دیگر، بهتر بود یک زمان‌سنج در جایگاه مسابقات قرار داده می‌شد، تا شرکت‌کنندگان بتوانند زمان اجرای خود را مدیریت کنند، برخی از آنها فقط به این دلیل موفق به کسب رتبه نشدند که از عهده مدیریت زمان برنیامدند.

وی ادامه داد: کسانی که در رشته دعاخوانی به مرحله کشوری مسابقات راه می‌یابند و برگزیده می‌شوند، یک‌سری هدایای نقدی دریافت و در جلسه‌ای با حضور اساتید مطرح این حوزه شرکت می‌کنند و تا سال بعد به حال خود رها می‌شوند و این به نظر من، بزرگترین ضعف این مسابقات است. کسی که در رشته دعاخوانی برگزیده می‌شود، این حق را دارد که تریبون محافل مطرح و مهم در اختیارش قرار گیرد و ظرفیت خود را نشان دهد، وگرنه انگیزه‌ای برایش باقی نمی‌ماند که بخواهد در مسابقات سال بعد نیز خود را به مرحله کشوری برساند، چراکه صرف هدیه نقدی نمی‌تواند انگیزه‌بخش باشد. یکی از نقاط قوت مسابقات، پخش زنده آن بود که نوعی دلگرمی برای شرکت‌کنندگان محسوب می‌شد و اهمیت زیادی داشت. شخصاً اگر به این نتیجه برسم که با کسب رتبه بهتر در مسابقات سال آینده می‌توانم در محافل معتبر اجرا داشته باشم، قطعاً تمام تلاشم را صرف این کار خواهم کرد.

انتهای پیام
captcha