تحقق «محله اسلامی»؛ زمینه‌ساز کاهش نزاع و اختلافات محلات
کد خبر: 4023762
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷
فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان بیان کرد:

تحقق «محله اسلامی»؛ زمینه‌ساز کاهش نزاع و اختلافات محلات

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با اشاره به اینکه تحقق «محله اسلامی» زمینه‌ساز کاهش نزاع و اختلافات ساکنین محلات می‌شود، گفت: مسجد تنها به ادای فرایض دینی و مذهبی محدود نشود.

سیدصادق حسینی فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، سردار سیدصادق حسینی، فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان، پنجم دی‌ماه در نشست شورای استانی هماهنگی طرح «محله‌های اسلامی» اظهار کرد: تحقق «محله اسلامی» زمینه‌ساز کاهش نزاع و اختلافات ساکنین محلات می‌شود.

وی افزود: نخبگان با تشکیل کارگروه‌های فرهنگی در مسجد می‌توانند تا حد قابل توجهی از معضلات فرهنگی و اجتماعی بکاهند و در کنار این کارگروه می توان به نتیجه‌بخش شدن بهتر فریضه امر به معروف و نهی از منکر بسیار امیدوار شد.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان با اشاره به اینکه باید نگاه دستگاه‌های فرهنگی و دولتی به مسجد، نگاهی محوری و اصلی باشد، بیان کرد: مسجد تنها به ادای فرایض دینی و مذهبی محدود نشود.

وی با اشاره به وجود ناهنجاری‌ها در محلات حاشیه‌ای شهر، افزود: در حال حاضر در مناطق حاشیه‌ای شهرها به نوعی شاهد ناهنجاری‌هایی هستیم که ورود مساجد به این موضوعات می تواند سهم بسیار مهمی در کاهش این بزه‌ها داشته باشد.

سردار حسینی بیان کرد: نباید اماکن مهم و تاثیرگذاری همانند مسجد تنها به ادای فرایض دینی و مذهبی محدود شود، باید از پتانسیل مساجد برای حل مشکلات و معضلات جامعه بهره ببریم.

وی با اشاره به اینکه باید جامعه تحول و کار فرهنگی را احساس کند، یادآور شد: ارکان یک محله اسلامی را مسجد، امام جماعت، ساکنین، پایگاه های بسیج و... تشکیل می دهند؛ بنابراین باید با استفاده از این ظرفیت‌ها در کاهش معضلات اجتماعی کوشا باشیم.

انتهای پیام
captcha