تجارب سایر استان‌ها برای برگزاری کنگره ملی شهدای اردبیل استفاده می‌شود
کد خبر: 4023957
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱

تجارب سایر استان‌ها برای برگزاری کنگره ملی شهدای اردبیل استفاده می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی، گفت: استفاده از تجارب سایر استان‌ها در برگزاری کنگره‌های ملی شهدای استانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که درصدد هستیم با برگزاری کمیته علمی و پژوهشی که بر عهده دانشگاهیان قرار گرفته نسبت به تقسیم‌بندی وظایف امور مربوطه اقدام شود.

کنگره شهدابه گزارش ایکنا از اردبیل، عباس فنی‌اصل، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی، ششم دی‌ماه، در نخستین جلسه کمیته علمی و پژوهشی کنگره ملی 3400 شهید استان اردبیل، اظهار کرد: کنگره شهدای 3 هزار و 400 شهید استان اردبیل طبق تمهیدات به عمل آمده سال آینده برگزار خواهد شد که این موضوع سبب می‌شود تا با ادامه راه شهدای والامقام یاد و خاطره شهدای والامقام را برای همیشه در دل‌ها زنده نگهداریم.

وی بیان کرد: استفاده از تجارب سایر استان‌ها در برگزاری کنگره‌های ملی شهدای استانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که درصدد هستیم با برگزاری کمیته علمی و پژوهشی که بر عهده دانشگاهیان قرار گرفته نسبت به تقسیم‌بندی وظایف امور مربوطه اقدام شود تا اجرای اقدامات لازم در این زمینه به نحو احسن انجام یابد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی، بیان کرد: تجارب استان‌های دیگر برای برگزاری کنگره‌های ملی شهدای استانی استفاده می‌شود و در این زمینه باید از هم‌اکنون اقدامات اساسی و قابل توجهی برای این کنگره مهم و دارای قداست بالا انجام یابد تا بتوانیم کنگره‌ای در شان شهدای والامقام برگزار کنیم.

فنی‌اصل تصریح کرد: متاسفانه برخی از شواهد و قرائن نشان می‌دهد که برخی از شهدا فراموش شده‌اند و نام و نشانی از آن‌ها وجود ندارد که درصدد هستیم در این کنگره به صورت ویژه به آن‌ها بپردازیم و در کمیته‌های مختلف نسبت به تدوین کتاب، پژوهش در وصیت نامه‌های شهدا و برگزاری همایش علمی آن را مورد توجه قرار دهیم.

وی اظهار کرد: بخشی از کتابخانه‌های استان یا دانشگاه‌ها نیز می‌تواند به شهدا اختصاص داده شود تا بیشتر و گسترده‌تر به آن بپردازیم و نسل جوان را با ارزش‌ها و قداست شهدای والامقام آشنا کنیم.

انتهای پیام
captcha