روحیه شهادت‌طلبی به شیوه قرآنی از مبانی اعتقادی سردار سلیمانی بود
کد خبر: 4024080
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۴
معاون سابق هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان:

روحیه شهادت‌طلبی به شیوه قرآنی از مبانی اعتقادی سردار سلیمانی بود

معاون سابق هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان توکل به خداوند و روحیه شهادت‌طلبی به شیوه قرآنی، تعلق خاطر نداشتن به دنیای مادی و تلاش برای رسیدن به شهادت در راه خداوند را از مبانی اعتقادی شهید سلیمانی در مدیریت دانست.

ابراهیم حسینی از اساتید دانشگاه‌های کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، ابراهیم حسینی، معاون سابق هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان امشب، ششم دی‌ماه در دوره شمس دانشگاه کردستان با اشاره به شاخص‌های مدیریتی و نظامی حاج قاسم اظهار کرد: مقام معظم رهبری حاج قاسم را به عنوان یک متن معرفی کردند.

وی افزود: حاج قاسم در چهار دهه فعالیت خود در انقلاب اسلامی به معنای واقعی کلمه نشان دادند نه تنها یک متفکر نظامی هستند بلکه یک شخصیت دیپلماسی هم داشته و در مسائل امنیتی و سیاسی از توانایی بالایی برخوردار بودند.

معاون سابق هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان بیان کرد: مدیریت حاج قاسم به شش قسمت زمینه‌های فردی یا شایستگی‌های فردی، مبانی اعتقادی شهید سلیمانی در مدیریت، زمینه‌های شغلی شهید سلیمانی، مشی سیاسی، مشی فرهنگی و مشی اقتصادی تقسیم بندی می‌شوند.

وی به شایستگی‌های فردی حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: هوش، ذکاوت، مدبر بودن، انگیزه و اراده قوی در مسائل، قاطعیت، شجاعت و صداقت از جمله شاخص‌های شایستگی فردی حاج قاسم بود.

حسینی، توکل به خداوند و روحیه شهادت‌طلبی به شیوه قرآنی، تعلق خاطر نداشتن به دنیای مادی و تلاش برای رسیدن به شهادت در راه خداوند را از مبانی اعتقادی شهید سلیمانی در مدیریت دانست و گفت: برنامه‌ریزی قوی در تمامی تشکلات نظامی، امنیتی و عملیاتی مانند تشکیل بسیج مستضعفان، حضور میدانی و همیشگی در چندین کشور و جهادی کار کردن در تمامی عرصه‌ها برای رضای خداوند متعال از امتیازات سردار سلیمانی در زمینه‌های شغلی است.

وی ولایت‌مدار بودن چه در مسائل خارجی و چه در مسائل داخلی، روحیه انقلابی داشتن در تمامی مسائل و همچنین وحدت‌آفرینی، دشمن‌شناسی و شناخت مصلحت‌ها را از خصوصیات سیاسی شهید سلیمانی نام برد.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: مردمی بودن، احترام به زیردستان، التزام به سبک زندگی اسلامی، پرهیز از شعارزدگی، احترام به خانواده و شجاعت از خصوصیات اخلاقی و فرهنگی شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

وی در پایان یادآور شد: ساده زیستی تأکید به ظرفیت داخلی و توجه به رونق تولید و اقتصاد مقاومتی برای رسیدن به اقتدار و صلابت انقلاب اسلامی از مشی اقتصادی سردار دل‌ها بوده است.

انتهای پیام
captcha