رشته دعاخوانی در مسابقات اوقاف هنوز نوپا است
کد خبر: 4024297
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲

رشته دعاخوانی در مسابقات اوقاف هنوز نوپا است

رتبه دوم رشته دعاخوانی در چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با اشاره به نوپا بودن این رشته در مسابقات سراسری قرآن کریم، گفت: هنوز آنطور که شایسته است این رشته در مسابقات سراسری قرآن ساماندهی نشده است.

علی‌محمد دامچین، رتبه دوم رشته دعاخوانی در چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم

علی‌محمد دامچین، رتبه دوم رشته دعاخوانی در چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، اظهار کرد: پس از ارسال اثر در مرحله مقدماتی به ستاد مسابقات رتبه سیزدهم را به دست آوردم و در مرحله نهایی دوم شدم.

وی با اشاره به نوپا بودن این رشته در مسابقات سراسری قرآن کریم، گفت: هنوز آنطور که شایسته است این رشته در مسابقات سراسری قرآن ساماندهی نشده و سلیقه‌ای با این رشته برخورد می‌شود. یکی از بخش‌های آیین‌نامه مسابقات اصول اجرا است که 20 نمره دارد و در سال‌های اخیر به آیین‌نامه مسابقات اضافه شده است. در آنجا به مسئولان مسابقات گفتیم قبل از برگزاری مسابقات، داوران ما را درباره نمره‌دهی در این بخش توجیه کنند تا سلیقه داور اصول اجرا دستمان بیاید.

دامچین با اشاره به اینکه برخی از داوران دعاخوان هستند و برخی مداح و براساس رشته تخصصی خودشان به شرکت‌کنندگان نمره می‌دهند، گفت: اگر تخصص داور در مسابقات دعاخوانی باشد بهتر است. در این مسابقات دیدیم که برخی از شرکت‌کنندگان روضه می‌خواندند در صورتی که براساس آیین‌نامه روضه خوانی اصلاً جایی در دعاخوانی ندارد. اما چون داور تخصص مداحی داشت به آنها امتیاز داده شد.

این دعاخوان کشوری دارای سابقه 25 ساله در زمینه مداحی، مولودی خوانی، روضه‌خوانی و دعاخوانی است، گفت: شرکت در مسابقات آن خروجی مثبتی را که باید داشته باشد ندارد. بلکه باید از برگزیدگان این مسابقات در محافل رسمی و همچنین آموزش و تربیت قرآن‌آموز استفاده شود تا همه ما در ارتقا سطح قرآنی استان سهیم باشیم.

انتهای پیام
captcha