آیت‌الله مصباح‌یزدی(ره) مجاهدی برای ترویج اسلام ناب بود
کد خبر: 4025245
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰

آیت‌الله مصباح‌یزدی(ره) مجاهدی برای ترویج اسلام ناب بود

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی حضرت امام خمینی(ره) با بیان اینکه آیت‌الله مصباح یزدی مجاهدی برای ترویح اسلام ناب بود، گفت: علامه محمدتقی مصباح‌یزدی(ره)، یک فقیه بصیر بود و در راه روشنگری تعالیم ناب اسلام، مجاهدت‌های علمی برجسته‌ای کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جعفری، عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی حضرت امام خمینی(ره)به گزارش ایکنا از لرستان، همایش تخصصی میراث فکری و اجتماعی علامه محمدتقی مصباح‌یزدی(ره) امروز، ۱۱ دی به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شد و در این همایش سخنرانان بر جایگاه مهم این مجتهد متفکر در ترویج آموزه‌های اسلام ناب، تأکید کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جعفری، عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی حضرت امام خمینی(ره) در این نشست تخصصی با بیان اینکه حضرت آیت‌الله مصباح‌یزدی(ره) پایه‌گذار علوم انسانی اسلامی بود، اظهار کرد: سردار شهید سلیمانی، سردار جنگ سخت برای نبرد با دشمنان اسلام بود و حضرت آیت‌الله مصباح‌یزدی(ره) هم سردار اندیشه و ترویج اسلام ناب محمدی بود.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بیان کرد: هم سردار شهید سلیمانی و هم آیت‌الله مصباح‌یزدی(ره) هر دو از مجاهدان بزرگ در عرصه‌های نبردهای سخت و نرم(اندیشه) بودند تا تعالیم اسلام ناب در جهان اسلام، ترویج شوند.

جعفری با بیان اینکه حضرت علامه محمدتقی مصباح‌یزدی(ره)، یک فقیه بصیر بود و در راه روشنگری تعالیم ناب اسلام، مجاهدت‌های علمی برجسته‌ای کرد، گفت: حضرت آیت‌الله مصباح‌یزدی(ره) هیچ‌گونه ترسی از تهمت‌ها و اتهامات و هتاکی‌ها نداشت و با شجاعت و بصیرت، در مسیر حق‌گویی و حق‌طلبی با محوریت ولایتمداری، حرکت کرد.

وی تأکید کرد: میراث شاخص آیت‌الله مصباح‌یزدی(ره)، مجاهدت مداوم و خستگی‌ناپذیر برای دفاع از دین است.

علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان در این نشست تخصصی که در سالن اجتماعات شهید دانیالی ساختمان شهید سلیمانی سایت مرکزی دانشگاه لرستان برگزار شد، گفت:تلاش و مجاهدت‌های علمی علامه محمدتقی مصباح‌یزدی(ره) در راه رسیدن به حیات طیبه بود؛ علامه مصباح‌یزدی(ره) یک مجتهد و حکیم در راه ترویج تعالیم دینی در جامعه بود و آموزه‌های ایشان برای همه ما راهگشا است.

وی این ایام را که ایام گرامیداشت شهادت سردار بزرگ جهان اسلام، حاج قاسم سلیمانی است گرامی‌داشت و شهید سلیمانی را مصداق بارز جهاد در راه دین دانست و افزود: حضرت علامه محمدتقی مصباح‌یزدی(ره) و شهید حاج قاسم سلیمانی، هر دو با روش‌های مختلف در مسیر بصیرت و ولایت‌مداری، جهاد کردند و به همین علت، این‌گونه شخصیت‌های بزرگ، هر دو برای ما مکتب‌ساز هستند.

نظری اضافه کرد: ما باید با الگوپذیری از زندگی و رفتار شخصیت‌های بزرگی همچون آیت‌الله مصباح‌یزدی(ره) و شهید حاج قاسم سلیمانی و با تکیه بر اصل مترقی ولایت‌فقیه، مسیر رسیدن به حیات طیبه را طی کنیم.

انتهای پیام
captcha