الگوگیری از حضرت فاطمه(س) زهرا؛ یکی از راه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 4026619
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۴

الگوگیری از حضرت فاطمه(س) زهرا؛ یکی از راه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های خراسان شمالی گفت: الگوگیری از حضرت فاطمه زهرا(س) یکی از راه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

حجت‌الاسلام سید مرتضی موسوی جاجرمی، مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های خراسان شمالیحجت‌الاسلام سید مرتضی موسوی جاجرمی، مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های حضرت فاطمه زهرا(س) خوشرویی و خوش‌خویی بود که این موضوع در جامعه کنونی نیز باید افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام(ص) تاکید داشتند انسان باید خوشرو باشد، اضافه کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) نیز مانند دیگر انسان‌ها ناراحتی‌هایی داشتند اما ناراحتی‌ها را در درون خود نگه می‌داشتند و به انسان‌های دیگر غم اندوه خود را منتقل نمی‌کردند.

موسوی جاجرمی با اشاره به اینکه مؤمن اگر غم و اندوهی دارد نباید در چهره این ناراحتی مشخص شود، ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا(س) حتی با بچه‌ها نیز با خوشرویی و محبت رفتار می‌کردند که ما نیز باید الگوگیری مناسبی از حضرت فاطمه زهرا(س) داشته باشیم.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های خراسان شمالی با تاکید بر اینکه با خوشرویی می‌توانیم محیط خانواده و جامعه را به محیطی دل انگیز تبدیل کنیم، اظهار کرد: در خانه اگر ارتباط زن و شوهر با یکدیگر و فرزندان با والدین با خوشرویی باشد به طور قطع مشکلات موجود در خانه و خانواده نیز به راحتی حل می‌شود. 

موسوی جاجرمی با بیان اینکه بسیاری از نزاع‌ها و درگیری‌های سطح جامعه از مسائل بسیار کوچک شروع می‌شود، اضافه کرد: اگر در ابتدای امر از رفتار کردار پیامبر گرامی اسلام(ص) و حضرت فاطمه زهرا(س) الگو گیری کنیم هرگز مسائل و موضوعات کوچک تبدیل به نزاع و درگیری نخواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: در مناسبت‌های مختلف فرصتی برای انسان‌ها پیش می‌آید که بتوانند شناخت بیشتری نسبت به ائمه و بزرگان دین پیدا کنند و باید تلاش کنیم که در عمل نیز الگو گیری‌های خود را در زندگی به کار ببریم.

انتهای پیام
captcha