هیئت اندیشه‌ورز قرآن ذیل شورای فرهنگ عمومی استان قرار می‌گیرد
کد خبر: 4027370
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی اصفهان:

هیئت اندیشه‌ورز قرآن ذیل شورای فرهنگ عمومی استان قرار می‌گیرد

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان اصفهان گفت: در آینده قرار است هیئت اندیشه‌ورز قرآنی ذیل شورای فرهنگ عمومی استان قرار گیرد تا تصمیمات آن از ضمانت اجرا برخوردار شود.

آموزش قرآن

حسینعلی جان‌نثاری، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، با اشاره به تشکیل اولین جلسه هیئت اندیشه‌ورز قرآنی در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، اظهار کرد: این جلسه به‌منظور هم‌اندیشی در خصوص نحوه آموزش، نشر و تبلیغ قرآن و بهره‌مندی و اقبال عموم افراد جامعه به آموزه‌ها و معارف وحیانی تشکیل شد و حدود 24 نفر از رؤسای دانشگاه‌ها، مدیران مراکز قرآنی و قاریان ممتاز در آن حضور داشتند.

وی افزود: با شیوع کرونا، فعالیت‌های قرآنی با افت زیادی مواجه شد و این وضعیت همچنان نیز ادامه دارد، لذا اندیشه‌ورزی، تبادل نظر و تعامل در خصوص این فعالیت‌ها ضروری به نظر می‌رسد و همه شرکت‌کنندگان در جلسه، به اهمیت این امر واقف شدند.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان اصفهان ادامه داد: یکی از مسائلی که همگان در جلسه راجع به آن اتفاق نظر داشتند، این بود که در آموزش‌های قرآنی عقب افتاده‌ایم و روش‌های آموزشی نسبت به گذشته، هیچ تغییری نکرده است. بنابراین، در خصوص آموزش قرآن باید نوآوری اتفاق بیفتد. همچنین، این جلسه به نوعی باعث آشنایی و نزدیکی افراد به یکدیگر شد و این احساس در آنها قوت گرفت که می‌توانند با هم تعامل و تبادل نظر داشته باشند. در واقع، تشکیل این جلسات به شرط ادامه‌دار بودن، بسیار مفید خواهد بود، ضمن اینکه افراد صاحب‌نظر دیگری هم هستند که باید به این جلسات دعوت شوند.

وی بیان کرد: اگرچه دبیرخانه این هیئت در اتحادیه مؤسسات قرآنی استان واقع شده است، ولی حالت فرااتحادیه‌ای دارد و همه ارگان‌ها و نهادهایی را که فعالیت‌های قرآنی انجام می‌دهند، شامل می‌شود. در واقع، همه می‌توانند از نتایج اندیشه‌ورزی‌ها بهره‌مند شوند و در مقابل به آن سود برسانند. علاوه بر این، قرار است همه نهادهایی که فعالیت‌های قرآنی انجام می‌دهند، در بالاترین سطوح در جلسات بعدی هیئت حضور داشته باشند.

جان‌نثاری تصریح کرد: در آینده قرار است هیئت اندیشه‌ورز قرآنی ذیل شورای فرهنگ عمومی استان قرار گیرد تا بتواند مؤثر واقع شود و نتایج حاصله، از ضمانت اجرا برخوردار شود.

انتهای پیام
captcha