پیام مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد به جشنواره «سردار آسمانی»
کد خبر: 4027440
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰

پیام مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد به جشنواره «سردار آسمانی»

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به مناسبت برگزاری سومین جشنواره تئاتر «سردار آسمانی» اظهار کرد: خانواده قدرشناس و شریف تئاتر برای ثبت قهرمانی‌ها همواره جهاد و به زبان خود بخشی از جهان ناب ایثار را بازآفرینی کرده‌اند.

قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش ایکنا از کرمان قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت برگزاری سومین جشنواره تئاتر «سردار آسمانی» پیامی صادر کرد. متن پیام به شرح زیر است.

« بسم الله النور
ساده بود و بی ریا، مردمی بود و شکیبا، درونش تلاطمی مدام، چهره‌اش اما همیشه آرام و منقش به لبخندی صمیمی و گرم... این تصویر چقدر خواستنی است در التهاب این روزهای ناآرام جهان.

«سرباز» بود و چه ناب، به گفتار و کردار این واژه را معنا کرد در حضور ارجمندش و به گاه کوچ سبز خود. اینک ماییم و رسالتی سترگ بر دوش، ماییم و آغازین گام جاده‌ای دور و دشوار، درابتدای فصل«تعهد» و سرآغاز ترجمه واژه «سرباز».

خانواده قدرشناس و شریف تئاتر هواره بر صحنه‌های کوچک اما گرم خود نیکی‌ها را، بزرگی‌ها را و قهرمانی‌ها را به دل و جان ساخته و پرداخته‌اند و به همت بلند خود از کمترین داشته‌ها و امکانشان دلنشین‌ترین و صادقانه‌ترین واژه‌ها و تصویرها و لحظه‌ها را جان بخشیده‌اند و اینگونه برای پاسداشت بزرگی و ایثار، برای ثبت قهرمانی‌ها بر تارک تاریخ و برای پالایش جهان از پلیدی‌ها و ظلم، جهاد کرده‌اند.

اینک نیز «تئاتر» دل داده است به دلدادگی‌های سرداری از جنس عشق و شیدایی، توکل و اعتقاد، شور و شعور و والایی، تا به قدر توان اما به جان ودل، قدردان بزرگی و همت این بزرگمردان تاریخ باشد و به زبان خود بخشی از جهان ناب ایثار را بازآفرینی کند.

با دعای همواره برای شادی روح بلند سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و تمام شهدای بزرگوار دفاع مقدس و مدافع حرم و اعتلای جایگاه ومنزلت رفیع آن بزرگواران، صمیمانه همت، احساس وظیفه مبتنی بر شناخت و ادای دین هنرمندانه تمام هنرمندان گروه‌های پرتلاش نمایشی شرکت کننده، مردم شریف کرمان و مخاطبان بزرگوار و تلاشگران و دست اندرکاران برگزاری سومین جشنواره تئاتر « سردار آسمانی» را ارج می‌گذارم و از پروردگار مهربان برای همه عزیزان سربلندی و توفیق الهی آرزومندم.

باشد که این برگ سبز به پیشگاه بلند حضرت دوست مقبول افتد و در نظر آید.»

انتهای پیام
captcha