سومین هفته قرآن و عترت جنوب کرمان برگزار می‌شود
کد خبر: 4029011
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰

سومین هفته قرآن و عترت جنوب کرمان برگزار می‌شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: «سومین هفته قرآن و عترت جنوب کرمان»، با هدف تقویت گفتمان و هویت ایرانی اسلامی از ۱۰ تا ۱۶ اسفندماه امسال، در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان برگزار می‌شود.

حسین اسحاقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، حسین اسحاقی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان اینکه «سومین هفته قرآن و عترت جنوب کرمان» ۱۰ تا ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۰، برگزار می‌شود، گفت: هدف از برگزاری هفته قرآن و عترت جنوب کرمان، تقویت گفتمان و هویت ایرانی اسلامی در سطوح مختلف جامعه است.

وی اظهار کرد: همچنین شناسایی و معرفی استعدادها و دستاوردهای قرآنی، توانمندسازی و شبکه‌سازی فعالان قرآن و عترت، هم‌افزایی و ایجاد ارتباط و تعامل هدفمند بین نهادها و دستگاه‌های قرآنی و فرهنگی و غیره از دیگر اهداف برگزاری این رویداد است.

مدیرکل ارشاد جنوب کرمان تصریح کرد: همچنین هفته قرآن و عترت جنوب استان کرمان به منظور شناسایی استعدادهای بالقوه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه با هدف ترویج و تبلیغ آموزه‌های قرآن و عترت و تبدیل آن‌ها به استعدادهای بالفعل در سطح ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود.

اسحاقی خاطرنشان کرد: خلق و تولید آثار ماندگار و ارائه مفاهیم و معارف قرآن و اهل‌البیت(ع) در قالب هنر، هدفی است که هفته قرآن و عترت جنوب استان کرمان آن را دنبال می‌کند و همه ساله میعادی برای اهالی فرهنگ و هنر در ترویج و تبلیغ فرهنگ نورانی ثقلین است.

وی با بیان اینکه گستره اجرای سومین دوره از هفته قرآن و عترت در هفت شهرستان جنوب کرمان است، گفت: برنامه‌های هفته قرآن و عترت در بخش‌های جشنواره‌ای، مسابقات، نمایشگاهی و محافل و کارگاه‌ها مصادف با عید مبعث شعبانیه در شهر‌های جنوبی استان برگزار می‌شود.

اسحاقی بیان کرد: برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های هنری و آموزشی با محوریت قرآن و عترت، با حضور اساتید حوزه و دانشگاه، برگزاری محافل و کرسی‌های تلاوت قرآن و برگزاری نمایشگاه آثار و محصولات فرهنگی، هنری و رسانه‌ای مرتبط با حوزه قرآن و عترت بخشی از برنامه‌های هفته قرآن و عترت است.

وی با بیان اینکه در راستای سومین هفته قرآن و عترت جنوب کرمان، نمایشگاه قرآن و عترت با هدف ارائه دستاوردها، محصولات و آثار ارسالی به بخش جشنواره و دیگر محصولات مرتبط قرآنی برگزار می‌شود، گفت: اکران فیلم‌های قرآنی و دینی در سینما‌ها، مدارس و مراکز عمومی، اجرای نمایش‌های خیابانی با موضوعات قرآن و عترت، برگزاری مسابقات حفظ و قرائت، برگزاری آئین تجلیل از قاریان، حافظان، خادمان، اساتید و هنرمندان قرآنی اجرای جشنواره فرهنگی، هنری و رسانه‌ای با موضوع قرآن و عترت از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای اجرا در این هفته است.

اسحاقی افزود: همچنین برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری رسانه‌ای در بخش‌ها و عناوین کتابخوانی، آثار رسانه‌ای (مکتوب و مجازی)، شعر و داستان، بخش هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، بخش مقاله و کتاب مرتبط با قرآن و عترت (مقالاتی با موضوع گام دوم انقلاب اسلامی)، بخش نرم افزارهای کاربردی (اپلیکیشن‌ها) علوم و معارف قرآنی، بخش نغمات و سرودهای آیینی، فضاسازی شهری رسانه‌ای، تبلیغات رادیو و تلویزیون در نظر گرفته شده است.

وی ضمن دعوت از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه جنوب کرمان برای شرکت در برنامه‌های سومین هفته قرآن و عترت، بیان کرد: تاکنون ستاد برگزاری با کمیته‌های تخصصی تشکیل شده و از پوستر فراخوان آن نیز رونمایی شده است و مهلت دریافت آثار و برگزاری مسابقات قرآنی و جشنواره فرهنگی، هنری و رسانه‌ای ۱ تا ۲۰ بهمن‌ماه است.

انتهای پیام
captcha