به گزارش ایکنا از کردستان، محمدسعید کنعانی، مدیر آموزشوپرورش ناحیه دو سنندج امروز، 29 دیماه در نشست شورای قرآن ناحیه دو سنندج با اشاره به اهمیت و جایگاه قرآن در زندگی فردی و اجتماعی ما در جامعه اسلامی اظهار کرد: در این راستا باید در جهت نقش آفرینی بیشتر قرآن در زندگی آحاد جامعه و ممانعت از مهجوریت قرآن با تلاوت و استفاده از مفاهیم عمیق و آسمانی کلام خداوند تلاش کنیم.
وی با تأکید بر اینکه یکی از مهمترین برنامههای مراکز دارالقرآن استعدادیابی و شناسایی دانشآموزان توانا و علاقهمند و ارتقای صلاحیتهای حرفهای معلمان قرآنی است، افزود: کیفیتبخشی آموزش قرآن کریم و استعدادیابی در زمینه مفاهیم، حفظ و تلاوت دانشآموزان باید جزو برنامههای اولویتدار در این مراکز قرار گیرد.
مدیر آموزشوپرورش ناحیه دو سنندج ادامه داد: در همین راستا این مراکز باید عملکرد و فعالیتهای خود را به اطلاع مدارس، دانشآموزان و اولیا آنان برسانند، در واقع دارالقرآن منتظر مراجعه علاقمندان و داوطلبان نباشد بلکه این مراکز باید خود را عرضه نکنند. مراکز دارالقرآن همچنین باید از طریق ورود به کلاسهای درس و ارتباط مستقیم با مدیران، معلمان و دانشآموزان گامهای عملیاتی و اجرایی هدفمندی بردارند.
کنعانی با بیان اینکه مربیان و معلمان قرآن باید دلشان با کلام خدا مأنوس بوده و بر این حوزه مسلط باشند، افزود: یکی از عوامل قابل بررسی و چالش برانگیز در مورد آموزش قرآن استفاده از مربیان آموزش ندیده و ضعیف در مدارس است؛ لذا در این خصوص مسئولان حوزه قرآن و اعضای این شورا باید برنامهریزی درستی انجام دهند.
وی با تأکید براینکه هدف مراکز دارالقرآن فقط آموزش 300 نفر در طول سال تحصیلی نیست، افزود: هدفگذاری مراکز دارالقرآن کریم بر روی آموزش 32 هزار نفر دانشآموز دورهها و مقاطع مختلف ناحیه دو باشد.
مدیر آموزشوپرورش ناحیه دو سنندج بیان کرد: در آموزشوپرورش امکانات، ساحت و فضا، نیروی انسانی، ساعات درسی بر اساس برنامه درس ملی و محیط یادگیری مناسبی وجود دارد و لازم است از این بستر استفاده بهینه صورت پذیرد که میتوان با برگزاری دورهها و کلاسهای ویژه آموزش قرآن جهت مربیان و معلمان، جهتدهی و سوق برنامهها، مسابقات و همایشهای مراکز دارالقرآن به داخل آموزشگاهها به منظور برقراری ارتباط نزدیک با عوامل آموزشگاه، دانشآموزان و استفاده از منابع مدارس بهترین نتایج را بدست آورد.
وی در پایان با اشاره به هزینهکرد منابع اعتباری و سرانه این حوزه یادآور شد: بدون برنامه، سرانه تعریف نمیشود لذا باید برنامهریزی درست به همراه هزینه کرد در حوزههای مختلف و تطابق هزینه با برنامههای اولویتدار صورت گیرد.
انتهای پیام