«مردمی‌سازی تبلیغ»؛ از راهبردهای اساسی در فضای مأموریتی تبلیغات
کد خبر: 4031698
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۳

«مردمی‌سازی تبلیغ»؛ از راهبردهای اساسی در فضای مأموریتی تبلیغات

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان بیان کرد: یکی از راهبردهای اساسی در فضای مأموریتی تبلیغات اسلامی، راهبرد «مردمی کردن تبلیغات» است و اگر می‌خواهیم انقلاب اسلامی به سمت تمدن نوین اسلامی حرکت کند، باید به نقش بی‌بدیل مردم در این امر توجه شود.

حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان امروز ۶ بهمن‌ماه، در نشست خبری با موضوع «رویداد پیشگام» با اصحاب رسانه، اظهار کرد: ساخت جامعه و تکامل جامعه با ایفای نقش مردم در فضای جامعه محقق می‌شود و انبیای الهی آمدند تا مردم را وارد میدان کنند و مردم در فضای جامعه قسط و عدل را برقرار کنند.

وی بیان کرد: انبیاء فقط هدایت‌بخش هستند و راه و مسیر را نشان می‌دهند تا خود مردم حرکت کنند و آرمان‌های جامعه خودشان را دنبال کنند.

حجت‌الاسلام نظیری ابراز کرد: یکی از راهبردهای اساسی در فضای مأموریتی تبلیغات اسلامی، راهبرد «مردمی کردن تبلیغات» است و اگر می‌خواهیم انقلاب اسلامی به سمت تمدن نوین اسلامی حرکت کند، باید به نقش بی‌بدیل مردم در این امر توجه شود.

وی تصریح کرد: اهمیت حضور و نقش مؤثر مردم در جامعه در سخنان امامین انقلاب مشهود است، ولی متأسفانه در طی سالیان اخیر به دلیل اتخاذ سیاست‌های غلط توسط دولت‌ها این امر نادیده گرفته شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان بیان کرد: اگر به الگوی مدیریتی امام خمینی(ره) توجه کنید، خواهید دید که ایشان یا کمک مردم انقلاب را به پیروزی رساندند، با کمک مردم جریان‌های تحریفی اوایل انقلاب را دفع کردند و در این راستا یک ساختارهایی در فضای حاکمیتی کشور همچون جهاد سازندگی برای پیش بردن اهداف انقلاب اسلامی  که هویتش مردمی بود، شکل گرفت.

وی اظهار کرد: در سال‌های قبل دولت‌ها یا راهبرد امام را نفهمیدند یا  خود را ملزم به اجرای آن نمی‌دانستند و همین عوامل سبب شد که نقش‌آفرینی مردم را کمتر کردند و حتی جهاد سازندگی که مردمی بود، تبدیل به یک وزارتخانه شد و از هویت اصلی خود خارج شد و کارهای مؤثری که جهاد سازندگی از اول انجام داده بود ناتمام ماند.

حجت‌الاسلام نظیری با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها به استفاده از فکر و اندیشه مردم در اداره امور کشور تأکید کردند، گفت: ایشان علی‌الخصوص در دیدار با اعضای هیئت دولت سیزدهم بر این امر تأکید داشتند و خواستار استفاده از ظرفیت‌های جریان‌های فعال مردمی بودند و نقش دولت را پشتیبان و هدایت‌بخش جریان‌های مردمی عنوان کردند.

وی تصریح کرد: در این راستا  راهبرد «مردمی سازی تبلیغ» در سازمان تبلیغات اسلامی در دستور کار قرار گرفت تا کار را به مردم واگذار کنیم و نقش مردم را در فضای جامعه پررنگ کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به برگزاری مهرواره‌های محله «همدل» و «اوج» گفت: در این مهرواره‌ها با استفاده از ظرفیت‌های مردمی مشکلات یک روستا که مسئولین نتوانسته بودند به دلایلی همچون مسائل مالی حل کنندف برطرف شد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری رویداد «پیشگام» گفت: این رویداد پارسال برای نخستین بار در سطح استان همدان برگزار شد و جوانان نخبه همدانی از سرتاسر استان دورهم جمع شدند و معضلات را شناسایی کردند.

حجت‌الاسلام نظیری ادامه داد: در این رویداد شرکت‌کنندگان تلاش کردند موانع را در یک فرایندی با کمک و راهنمایی مربیان به یک مسئله کنند و در گام نهایی یک راهکار عملیاتی برای حل مسئله پیشنهاد دهند.

وی بیان کرد: شرکت‌کنندگان وقتی دستاوردهای این رویداد در استان  را در وجود خود دریافت کردند، به نوعی الگوهای زندگی آنان تغییر داده شد و به آن‌ها آموخته شد در فضای تخصصی خودشان با موضوعات سطحی مواجه نشوند.

این مسئول با بیان اینکه مرحله دوم رویداد پیشگام امسال در بازه زمانی شانزده روزه از بیستم تا ششم اسفند، در همدان برگزار خواهد شد، گفت: یکی از دستاوردهای رویداد پیشگام این است که یک جریان ‌نخبگانی این امر را اداره می‌کنند.

وی اظهار کرد: ما ظرفیت‌هایی را در سطح استان می‌شناسیم که در حوزه‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند، ولی علی‌رغم تلاش‌های مکرر و صرف انرژی‌های زیاد هنوز نتوانستند مسئله را حل کنند اگر این فرصت را پیدا کنند یکبار از کانال رویداد پیشگام عبور کنند ممکن است بتوانند مسائل خود را حل کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین امتیازات رویداد پیشگام این است، که مربیان فقط مربی‌گری را در کلاس درس و کارگاه ارائه نمی‌دهند، بلکه خودشان تجربه حل میدانی مسئله حتی در سطح کلان کشوری را دارند.

وی بیان کرد: در این مرحله از رویداد پیشگام به دنبال کنشگران میدان رفته‌ایم و شناسایی و معرفی این کنشگران نیاز به عزم جریان رسانه‌ای دارد و باید خلق فرصت در این حوزه کنند و کنشگران را با تبیین درست توجیه کنند.

حجت‌الاسلام نظیری در پایان گفت: بعد از برگزاری رویداد، دبیرخانه دائمی پیگیری رویداد شکل خواهد گرفت تا بتوانیم حل مسائل را به نتیجه خوبی برسانیم.

در پایان این مراسم از پوستر رویداد «پیشگام» رونمایی شد.

 

انتهای پیام
captcha