محافل انس با قرآن در مساجد کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4032165
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۵
معاون امور هنری و سینمایی اداره ارشاد کردستان:

محافل انس با قرآن در مساجد کردستان برگزار می‌شود

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ا اشاره به اینکه مساجد به عنوان اولین پایگاه اجتماعی پیروزی انقلاب در این مقطع زمانی از جایگاه ویژه ای برخوردارند، گفت: در این راستا مساجد استان کردستان در جشن انقلاب میزبان محافل انس با قرآن هستند.

سامان احمدی، معاون امور هنری و سینمایی استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، سامان احمدی، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، امروز، ۹ بهمن‌ماه در اولین جلسه کمیته تخصصی مساجد ویژه گرامیداشت دهه فجر اظهار کرد: جایگاه مساجد در پیروزی انقلاب در اوایل شروع نهضت امام خمینی(ره) به عنوان پایگاه اجتماعی و برنامه ریزی پیروزی انقلاب مطرح بود.

وی افزود: احیای جایگاه مساجد به عنوان پایگاه اجتماعی و فرهنگی می‌‌تواند در بسیاری از امور مردم مؤثر باشد که این امر باید در ایام دهه فجر انقلاب مدنظر متولیان مساجد باشد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیان کرد: وجود بیش از دو هزار و 500 مسجد و ۶۱۲ کانون فرهنگی ـ هنری مساجد در استان فرهنگی کردستان که بیشتر این کانون‌ها دارای کتابخانه عمومی نیز هستند، می‌تواند در دهه فجر جایگاه مساجد را به نحو احسن احیا کند.

وی، برنامه‌ها و جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی در مساجد را اینگونە تشریح کرد و گفت: لازم است کلیه برنامه‌ها در راستای اخلاق معنوی و ارزش اسلامی با هماهنگی هیئت امنای مساجد و هم‌افزایی ادارات و نهادها و سازمان‌های مرتبط با مساجد باشد.

احمدی افزود: برگزاری محفل انس با قرآن در مسجد قبای سنندج و مسجد جامع شهر سریش‌آباد، برگزاری جشن انقلاب در چهار روستای بخش مرکزی توابع شهرستان سنندج، تکریم متولیان و فعالان مساجد و تکریم شهدای روحانیت در مساجد با همکاری بنیاد شهید استان از جمله مهم‌ترین برنامه‌های دهه فجر است.

معاون امور هنری و سینمایی استان کردستان در پایان یادآور شد: یکی از رویدادهای بسیار مهم و ماندگار حوزه مساجد و قرآن کریم برگزاری هفته قرآن و عترت است که در نیمه اول اسفندماه سال جاری همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد؛ برپایی نمایشگاه و جشن قرآنی نقطه عطفی در تولید آثار فرهنگی و هنری قرآنی در استان خواهد بود.

یادآور می‌شود، اعزام اکیپ‌های پزشکی به روستاها برای درمان مردم، برپایی ایستگاه‌های سلامت در مساجد مناطق کمتر توسعه یافته، برگزاری نشست‌های بصیرت‌افزایی در مساجد، فضاسازی سراسر شهرهای استان با نمادها و المان‌های انقلاب، تبلیغات محیطی در تلویزیون‌‌های شهری و بیلبوردهای سطح استان، استقرار میز خدمت در مساجد حاشیه‌ شهرها، افتتاح طرح‌های عمرانی و... از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این ایام است.

انتهای پیام
captcha