طرح «ایران سعادتمند» اجرا می‌شود
کد خبر: 4032615
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸

طرح «ایران سعادتمند» اجرا می‌شود

حکیمیان، معاون فرهنگی بسیج جامعه زنان افزایش طلاق، کاهش ازدواج، افزایش اعتیاد، کاهش حیا و عفت در مردان و زنان و کاهش جمعیت را پنج آسیب مهم کشور برشمرد و گفت: با توجه به اینکه باید به این پنج آسیب همزمان توجه شود طرح عملیاتی جامعی با عنوان «ایران سعادتمند» طراحی شده است.

معصومه حکیمیان، معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشوربه گزارش ایکنا از یزد، معصومه حکیمیان، معاون فرهنگی بسیج جامعه زنان کشور، امروز، 11 بهمن ماه در جمع اعضای مجمع بسیجیان استان یزد با اشاره به اینکه نباید نگاه به زندگی فاطمه زهرا(س) صرفاً زنانه باشد اظهار کرد:  جهان استعداد فاطمی شدن را دارد و اگر جهان مستعد فرهنگ فاطمی باشد ایران و یزد از همه سزاوار هستند. 

وی ادامه داد: متأسفانه امروز هویت اسلامی و ایرانی زنان و دختران ما به مخاطره افتاده و اگر آنان را به حال خود رها کنیم، دشمن آنان را جذب کرده و به هر طرفی بخواهد می‌کشاند.

حکیمیان تصریح کرد: برای احیای هویت اسلامی ایرانی زنان و دختران باید جهانی نگاه، کشوری برنامه‌ریزی و استانی عمل کنیم و چون آسیب‌های جنگ نرم؛ جهانی است نباید نگاه استانی، کشوری یا منطقه‌ای داشته باشیم. 

معاون فرهنگی بسیج جامعه زنان گفت: رویکرد ما همدلی و هم‌افزایی با همه بانوان ایران اسلامی است و در این مجال هیچ کسی را هم دست کم نمی‌گیریم حتی دختران و زنانی که در محروم‌ترین مناطق زندگی می‌کنند. 

حکیمیان تصریح کرد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی نیاید نگاه متفرق داشته باشیم یعنی باید آسیب‌ها را در یک مجموعه دیده و برای حل آنها برنامه‌ریزی کنیم ضمن اینکه نباید در هئیت‌ها صرفاً مدیرانه رفتار کنیم بلکه باید خود نیز وارد میدان شویم و  با اندیشه‌هایمان حرکت ایجاد کنیم. 

وی افزایش طلاق، کاهش ازدواج، افزایش اعتیاد، کاهش حیا و عفت در مردان و زنان و کاهش جمعیت را از پنج آسیب مهم کشور برشمرد و گفت: با توجه به اینکه باید به این پنج آسیب همزمان توجه می‌شد، طرح عملیاتی جامعی با عنوان «ایران سعادتمند» طراحی شده است. 

معاون فرهنگی بسیج جامعه زنان سه محور عملیاتی این طرح را «احیا، مقاوم‌سازی و تحکیم هویت انسانی»، «احیا، مقاوم‌سازی و تحکیم هویت دینی و احیا»، «مقاوم‌سازی و تحکیم هویت ملی» عنوان کرد و افزود: برای اجرای این طرح سازماندهی و شبکه‌سازی لشکر انصار فاطمه(س) پیش بینی شده که در حقیقت این لشکر از کنش‌گران فرهنگی، اجتماعی برای کاهش آسیب‌های زن و خانواده و احیای هویت زن یزدی و ایرانی بهره‌مند شویم و باور کنیم آسیب‌های حوزه زن و خانواده صرفاً زنانه نیست.

انتهای پیام
captcha