مشارکت ۷۵ درصدی خیران در ساخت مدارس آذربایجان غربی
کد خبر: 4034833
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵

مشارکت ۷۵ درصدی خیران در ساخت مدارس آذربایجان غربی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌ غربی گفت: مشارکت خیران مدرسه‌ساز در استان طی سال جاری برای ساخت مدارس به ۷۰۰ میلیارد ریال رسیده و حدود ۷۵ درصد از چشم‌انداز تعیین شده از سوی سازمان در این خصوص محقق شده است.

سپیده طیب قاسمی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی، سپیده طیب‌قاسمی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌ غربی اظهار کرد: مشارکت خیران مدرسه‌ساز در استان طی سال جاری برای ساخت مدارس به ۷۰۰ میلیارد ریال رسیده و حدود ۷۵ درصد از چشم‌انداز تعیین شده از سوی سازمان در این خصوص محقق شده است.

وی با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح در دهه ‌فجر امسال افزود: در دهه فجر امسال ۳۱ پروژه در قالب ۱۶۸ کلاس درس در استان افتتاح شده و یا به زودی به بهره‌برداری می‌رسد، تاکنون هشت مدرسه در قالب ۴۸ کلاس در شهرستان ارومیه افتتاح شده و بقیه در سایر شهرها به بهره‌برداری رسیده یا افتتاح خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌ غربی ادامه داد: در سال جاری ۲۸۲ مدرسه در قالب یک هزار و ۹۰۰ کلاس درس در دست اجراست که تاکنون یک هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال برای آنها هزینه شده است. از مجموع طرح‌ها، برای احداث ۶۴ پروژه در قالب ۳۰۱ کلاس درس تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد که با افتتاح این کلاس‌ها ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر دانش‌آموز از فضای ایمن برخوردار خواهند شد.

قاسمی با بیان اینکه ۹۸درصد از کلاس‌های درس استان به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شده است، اضافه کرد: استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس استان یکی از اولویت‌های مهم این اداره‌کل بوده است و دو درصد باقی مانده نیز طی هفته‌های اخیر از سوی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اعلام شده‌اند که عملیات اجرایی آنها نیز در حال انجام است.

وی تصریح کرد: در ۶ سال گذشته تمامی ۹ هزار و ۱۱۸ کلاس درس با سیستم گرمایشی مناسب استانداردسازی شده‌اند.

انتهای پیام
captcha