تثبیت فرهنگ ایثار و شهادت، وظیفه ذاتی و بنیادین همه دستگاه‌ها است
کد خبر: 4036246
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۴
معاون استاندار چهارمحال‌وبختیاری:

تثبیت فرهنگ ایثار و شهادت، وظیفه ذاتی و بنیادین همه دستگاه‌ها است

سرپرست معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه برای برگزاری کنگره ۱۰هزار شهید جامعه عشایری در استان تقسیم وظایفی صورت گرفت، گفت: پرداختن به شهدا، زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره آن‌ها، توسعه و تثبیت فرهنگ ایثار و شهادت جزو وظایف اساسی، ذاتی و بنیادین همه دستگاه‌ها است.

محسن حسین میرزایی، معاون استاندار چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، محسن حسین‌میرزایی، سرپرست معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری چهارمحال و بختیاری ۲۴ بهمن‌ماه در جلسه شورای ترویج ایثار و شهادت استان اظهار کرد: امروز عزت، اقتدار، امنیت و آرامش موجود در کشور را مدیون فداکاری امام راحل، مقام معظم رهبری، روحانیت و شهدا و ایثارگران هستیم، کسانی که اگر نبودند وضعیت کنونی کشور مشخص نبود، بنابراین تا ابد هر کسی در کشور جمهوری اسلامی متولد می‌شود مدیون فداکاری این بزرگواران است.

حسین‌میرزایی با اشاره به اینکه برگزاری کنگره ملی ۱۰ هزار شهید جامعه عشایری به میزبانی استان توفیق بزرگ الهی است، افزود: مهم‌ترین اقدامی که می‌توان برای صیانت از فرهنگ غنی و فاخر اسلامی انجام داد، توجه به فرهنگ ناب ایثار و شهادت است، بنابراین در صورتی‌که فرهنگ ناب اسلامی مصون بماند، راهی جز حرکت به سمت فرهنگ ایثار و شهادت نیست.

وی با بیان اینکه نقش عشایر در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ هشت ساله دفاع مقدس و بعد از آن تاکنون نقشی بی‌بدیل در تمام ابعاد است، تصریح کرد: کنگره‌های مختلفی در کشور برگزار شده، اما برگزاری کنگره ملی ۱۰ هزار شهید عشایری باید در برابر کنگره‌های گذشته هم‌چون خورشید بدرخشد.

حسین‌میرزایی گفت: برای برگزاری این رویداد مهم تقسیم وظایفی صورت گرفت، بنابراین پرداختن به شهدا، زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره آن‌ها، توسعه و تثبیت فرهنگ ایثار و شهادت جزو وظایف اساسی، ذاتی و بنیادین همه دستگاه‌ها است.

وی بر برنامه‌ریزی، فضاسازی و تبلیغات درخور این کنگره تأکید کرد و گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی قبل، حین و بعد از کنگره صورت گیرد تا تأثیرگذاری بعد از آن برای آحاد مردم مشخص شود، همچنین نباید برنامه‌ریزی به نحوی صورت گیرد که این حس ایجاد شود که کنگره مربوط به بخش خاصی است، بنابراین باید همه مردم در آن دخیل و نقش داشته باشند.

چهارمحال و بختیاری؛ میزبان اولین کنگره ملی ۱۰هزار شهید جامعه عشایری در اردیبهشت ۱۴۰۱

در ادامه سردار علی‌محمد اکبری، فرمانده سپاه قمربنی‌هاشم(ع) با اشاره به برگزاری کنگره ملی ده هزار شهید جامعه عشایری کشور به میزبانی چهارمحال و بختیاری، بیان کرد: این مطلب از دو سال گذشته مطرح و در همان روزها سپاه استان آمادگی خود را برای میزبانی اعلام کرد که متأسفانه باتوجه به ورود و شیوع ویروس کرونا این اتفاق محقق نشد.

وی گفت: چهارمحال و بختیاری دارای سابقه دیرینه در تاریخ گذشته عشایری دارد و جمعیت عشایری آن جزو رده‌های بالای جامعه عشایری کشور است که این رویداد فرهنگی می‌تواند تأثیرگذاری بالایی در بخش فرهنگی استان داشته باشد.

اکبری افزود: یکی از موارد جهاد تبیین، تقدیم شهدا در طول ۴۳ سال انقلاب اسلامی است که تاکنون بیش از ۵۰۰ شهید عشایری در استان احصا شده است، البته بیشتر شهدای جامعه شهدای عشایری هستند.

وی یادآوری کرد: برآورد تقریبی حضور بیش از ۴۰ هزار نفر در این کنگره ملی است، البته چهارمحال و بختیاری در سال ۹۴ کنگره سراسری استان را برگزار کرده که در کشور کم‌نظیر بود، یعنی سابقه برگزاری این نوع رویدادها را داشته است.

فرمانده سپاه قمربنی‌هاشم چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برگزاری این کنگره مأموریت سنگینی است، اما این فرصت می‌تواند در شناساندن استان و ظرفیت‌های متعدد به‌ویژه در زمینه گردشگری موثر باشد.

وی گفت: پیش‌بینی برگزاری این کنگره ملی ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ همزمان با روز بسیج عشایری با شعار ۱۰هزار خدمت و محرومیت‌زدایی خواهد بود که باید ستاد کشوری و استانی تشکیل شود، البته زیرمجموعه ستاد استانی ۲۴ کمیته مشخص و معرفی شده است.

اکبری افزود: خوشبختانه هر کجا مردم استان ورود پیدا کردند، جزو پیشتازان بودند و اکنون با تمام مشکلات و آسیب هایی که وجود دارد دست از انقلاب برنخواهند داشت، از طرفی عشایر استان از جمله کسانی بودند که با امام راحل در ۲۰ بهمن ۵۷ بیعت کردند و این امر یکی از اقدامات ماندگار و سند تاریخی در جمهوری اسلامی است.

رویکردهای کنگره برگرفته از وصیت‌نامه یک شهید بود

در پایان سرهنگ علی‌اصغر ایزدی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: رویکردهای تعریف شده برای این رویداد مهم فرهنگی برگرفته از وصیت‌نامه یک شهید بود.

وی بیان کرد: خوشبختانه در بخش فرهنگی، در تمام مناطق عشایری استان تا به امروز اقدامات خوبی در زمینه برگزاری شهدای آبروی محله، یادواره شهدای عشایری، سرکشی از خانواده شهدای عشایری و بیماران صعب‌العلاج، احداث ۶۰ واحد مسکونی در مناطق عشایری و توزیع بیش از ۶۰ سری جهیزیه انجام شده است.

انتهای پیام
captcha