مرکز نیکوکاری تخصصی دانش‌آموزی در خراسان‌جنوبی افتتاح شد
کد خبر: 4036525
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱

مرکز نیکوکاری تخصصی دانش‌آموزی در خراسان‌جنوبی افتتاح شد

مرکز نیکوکاری تخصصی دانش‌آموزی امام حسن مجتبی (ع) با هدف کمک به دانش‌آموزان نیازمند و ترویج فرهنگ نیکوکاری در آستانه سالروز میلاد امام علی (ع) در بیرجند افتتاح شد.

افتتاح مرکز نیکوکاری تخصصی دانش‌آموزی در خراسان‌جنوبی به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محمدعلی واقعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، امروز ۲۵ بهمن ماه در آیین افتتاح دفتر این مرکز در بیرجند که مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) و جمعی از مسوولان نیز حضور داشتند، گفت: در حال حاضر ۱۲ مرکز نیکوکاری دانش‌آموزی امام حسن مجتبی (ع) در کشور فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه این مرکز نیکوکاری دانش‌آموزی سبغه فرهنگی دارد افزود: یکی از تکالیف این مرکز تعامل با حوزه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی است و امیدواریم این مرکز در استان با نگاه نو باعث خیر و و برکت در حوزه تحصیلی و تربیتی دانش‌آموزان شود و به‌ویژه در زمینه نظام تربیتی خیر و احسان در بهارستان علم و ادب گام بردارد.

وی با اشاره به عضویت ۷ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر در ۳۲۰ انجمن اسلامی دانش‌آموزی این استان گفت: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان یک تشکل انقلابی، ولایی و ریشه‌دار است که در کنار فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی با هدف ترویج فرهنگ احسان و مواسات بین دانش‌آموزان با مساعدت و همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) اقدام به تاسیس مراکز نیکوکاری دانش‌آموزی کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، فرهنگسازی مساوات و همدلی، تربیت نیروی خلاق و مبتکر، توانمندسازی دانش‌آموزان محروم از منظر اقتصادی، علمی، عقیدتی و فرهنگی و معرفی الگوی تربیتی به دانش‌آموزان برای ورود به گام دوم انقلاب را از مهمترین فعالیت‌های این مرکز برای تربیت جوانانی در تراز انقلاب اسلامی برشمرد.

وی با بیان اینکه وفاق و همدلی بین تشکل‌ها زمینه‌ساز ارائه خدمات بهتر به دانش‌آموزان می‌شود بیان کرد: در حال حاضر حدود ۲۰ هزار دانش‌آموز دختر و پسر استان زیر پوشش کمیته امداد هستند که از این تعداد ۹ هزار دانش‌آموز در دوره‌های اول و دوم متوسطه تحصیل می‌کنند.

واقعی گفت: مراکز نیکوکاری تخصصی دانش‌آموزی امام حسن مجتبی (ع) در کنار مساعدت به دانش‌آموزان نیازمند؛ بستری برای استفاده از فرصت‌ها، ظرفیت‌ها و منابع ارزشمند انسانی با رویکرد و نگاه تربیتی است که می‌تواند آینده درخشان را برای کودکان، نوجوانان و جوانان رقم بزند.

انتهای پیام
captcha