پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی حوزه خانواده به اقدام عملی نیاز دارد
کد خبر: 4037252
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰

پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی حوزه خانواده به اقدام عملی نیاز دارد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی حوزه خانواده نیازمند کار اجرایی و عملیاتی است و نباید تنها در امضای صورت جلسات خلاصه شود.

پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی حوزه خانواده به اقدام عملی نیاز داردبه گزارش ایکنا از یزد، محمدحسین رحیمی‌زاده، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد، امروز، 30 بهمن ماه در آیین تقدیر از دست اندرکاران مرکز ملاقات کودکان طلاق یزد اظهار کرد: حلقه مفقوده در دعاوی خانوادگی بعد از جدایی و طلاق زوجین، عدم توجه به کودکان طلاق است که باید برای این کودکان شرایط کاهش آسیب و بهبود وضعیت ذهنی و روانی را رقم زد.

وی با اشاره وضعیت نابسامان کودکان طلاق و آسیب‌های بسیار زیاد روحی و جسمی مترتب به این قشر گفت: هم اکنون با توجه به اسناد بالا دستی، آموزش زوجین قبل و حین ازدواج در حال انجام است اما در خصوص وضعیت افراد پس از طلاق و جدایی و آسیب‌های آنان غفلت صورت گرفته است.

این مقام قضایی اهتمام نهادها و سازمان‌های متولی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی در خصوص نهاد خانواده را خواستار شد و بیان کرد: کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی حوزه خانواده نیازمند کار اجرایی و عملیاتی است و نباید تنها در امضای صورت جلسات خلاصه شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد، توجه به فرزندان طلاق و تلاش در مسیر کاهش تألمات روحی و لطمات جسمی آنان را یک امر نیک و خداپسندانه ذکر کرد و گفت: هر چند راه اندازی مرکز ملاقات کودکان طلاق یک وظیفه قانونی است اما جلب مشارکت خیران در زمینه تجهیز و بهبود امکانات و همچنین جلب همکاری افراد معتمد و ذی‌نفوذ در ارتقا شرایط اجتماعی این مرکز بدون تردید در کاهش آسیب‌های حوزه خانواده اثرگذار است.

یادآور می‌شود در این نشست ضمن بازدید معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری از تعدادی از دست اندرکاران این مرکز تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha