آغاز فعالیت سالن مطالعه «ولیعصر(عج) ویژه بانوان در مشهد
کد خبر: 4038580
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
در راستای تکریم ارباب رجوع؛

آغاز فعالیت سالن مطالعه «ولیعصر(عج) ویژه بانوان در مشهد

بیستمین سالن مطالعه در خراسان رضوی به نام «سالن مطالعه ولیعصر(عج)» ویژه بانوان در مشهد آغاز به کار کرد.

کتابخانه کتابخانه های عمومیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، مجوز فعالیت سالن مطالعه ولیعصر(ع) در مشهد با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در راستای تکریم ارباب رجوع اهدا شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ضمن گرامیداشت پنجم اسفندماه؛ زادروز خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس بیان کرد: یکی از اهداف اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، ایجاد فضاهایی امن و آرام برای مطالعه نوجوانان و جوانان به عنوان آینده سازان این مرز و بوم است.

سبزیان در خصوص تعداد درخواست‌های سالن‌های مطالعه برای صدور مجوز گفت: در مجموع 90 باب سالن مطالعه از سال 1397 متقاضی دریافت مجوز فعالیت بوده‌اند که تعداد 22 باب پس از صدور مجوز در حال فعالیت هستند و 29 باب دیگر نیز در دست اقدام است.

وی عنوان کرد: از همین‌رو، مجوز فعالیت بیستمین سالن مطالعه در استان خراسان رضوی با عنوان «سالن مطالعه ولیعصر(عج)» ویژه بانوان با مساحت و زیربنای 380 مترمربع اهدا شد که این کتابخانه از ساعت 8 صبح تا 20 برای ارائه خدمت به بانوان در منطقه قاسم آباد مشهد شروع به کار کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی همچنین از اهدای مجوز فعالیت دو سالن مطالعه دیگر در روزهای آینده نزدیک خبر داد.

گفتنی است، در مجموع 19 استان کشور دارای سالن مطالعه با صدور مجوز از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور می‌باشند که 14 استان دارای یک الی سه سالن مطالعه، سه استان دارای هفت سالن مطالعه و یک استان دارای 14 سالن مطالعه هستند. در این میان اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با تعداد 22 سالن مطالعه صدرنشین این حوزه است.

شایان ذکر است، با توجه به وضعیت کرونایی در شهرستان مشهد کلیه فعالیت کتابخانه‌های عمومی، مشارکتی و مستقل و سالن‌های مطالعه با 30 درصد ظرفیت سالن‌های مطالعه هستند.

انتهای پیام
captcha