شهید قهاری سعید به دنبال عملی کردن وظایف خود و خدمت به مردم بود
کد خبر: 4038643
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۸

شهید قهاری سعید به دنبال عملی کردن وظایف خود و خدمت به مردم بود

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه جنگ ما امروز جنگ اعتقادی است، گفت: شهید قهاری سعید از دوران نوجوانی تا لحظه شهادت به دنبال عملی کردن وظایف خود و خدمت به مردم بود.

سردار فلاح زاده جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران به گزارش ایکنا از همدان، سردار محمدرضا فلاح‌زاده صبح امروز ۵ اسفندماه در مراسم گرامیداشت شهید سردار سعیدقهاری سعید در اسدآباد اظهار کرد: اسدآباد در دوران انقلاب اسلامی، صفحات زرینی در تاریخ خود به ثبت رسانده و مجاهدت‌های فراوانی را از مردم شهیدپرور این شهرستان شاهد بوده‌ایم. این شهرستان در دوران دفاع مقدس ۴۰۳ شهید تقدیم اسلام کرد و سرداران و بزرگانی چون شهید جمور، شهید خزایی و شهید رستمی متولد اسدآباد هستند.

وی افزود: شهید سعید قهاری سعید همچون دیگر شهیدان راه اسلام معلم و اسوه اخلاق و مروج همه خوبی‌ها بود. او به وظایفش به چشم پست و مقام نگاه نمی‌کرد؛ بلکه آنها را مسئولیت خود در قبال مردم و انقلاب می‌دانست.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه سردار شهید قهاری سعید متواضعانه در خدمت مردم و اسلام بود، گفت: از ویژگی‌های بارز این شهید مردمداری بود. روحیه بصیرت‌طلبی، بصیرت‌افزایی و دشمن‌شناسی او نیز قابل ستایش است. پیش از انقلاب اسلامی، شهید قهاری به مصاف با دشمنان خدا رفت و این راه را تا شهادت خود ادامه داد.

سردار فلاح‌زاده تصریح کرد: وی در اولین روزهای دفاع مقدس، در میدان نبرد حاضر بود و در بیشتر عملیات‌ها همچون پادگان پاوه، بدر، در جنوب و غرب ایران به مبارزه با رژیم بعث می‌پرداخت. مردم ایران و امت اسلام از داشتن چنین شهید والامقامی به خود می‌بالند. انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، چنین سربازانی را تقدیم اسلام کرد و یکبار دیگر، وقایع عاشورا را برای امت اسلام زنده ساخت.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: همه آن چیزی که شهید قهاری را متمایز می‌کرد؛ ولایت‌مداری او بود. او تابع محض ولایت مطلق فقیه بود. اگر در تمامی میدان‌های نبرد حاضر شد و در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی، به کمک مردم می‌شتافت، به تبعیت از رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره) بود.

وی افزود: او امام خمینی(ره) و وظایفش را می‌شناخت و با ادامه دادن راه امام(ره)، به وظایفش به خوبی عمل کرد. سردار از دوران نوجوانی تا لحظه شهادت به دنبال عملی کردن وظایف خود و خدمت به مردم بود. هر کجا وارد می‌شد، افراد را مجذوب خود می‌کرد. هر روزی که با او بیشتر معاشرت می‌کردم، عشق و ارادتم به او و ولایت بیشتر می‌شد. او هیچ چیزی را برای خود نمی‌خواست و راضی به رضای خدا بود. در نهایت همچون دیگر شهیدان راه حق، جانش را در راه خدمت به مردم و ولایت به اسلام تقدیم کرد.

سردار فلاح زاده بیان کرد: وظیفه ماست که از الگویی چون شهید قهاری سعید درس بگیریم. دشمنان انقلاب اسلامی باید بدانند ما وارث پیامبر و ائمه مظلوم هستیم. در اوج مظلومیت اما با عزت تمام به مصاف شما خواهیم آمد. اگر ما را چندبار قطعه قطعه کنند و دوباره زنده کنند، دست از پیمودن راه اسلام برنخواهیم داشت و به مبارزات خود تا لحظه پیروی اسلام ادامه خواهیم داد.

یادآور می‌شود؛ به همت گروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد، ۲ غرفه خود مراقبتی و ارزبابی سلامت در این مراسم در محل مسجد جامع شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام
captcha