تأمین معیشت در ثبات امنیت و آسایش کشور تأثیرگذار است
کد خبر: 4038716
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹

تأمین معیشت در ثبات امنیت و آسایش کشور تأثیرگذار است

امام‌جمعه سنندج با بیان اینکه نکته حائز اهمیت امروز کشور امنیت معیشتی مردم است، گفت: تأمین معیشت مردم در ثبات امنیت و آسایش کشور تأثیرگذار است.

ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا فایق‌رستمی، امام‌جمعه سنندج، امروز، ششم اسفندماه در آیین عیادی ـ سیاسی نماز جمعه سنندج اظهار کرد: در ماه مبارک رجب زمین و آسمان نورانی شده و در حال استقبال و پیشوازی از رسول اکرم(ص) هستند.

وی بزرگترین نعمت خداوند متعال در حق امت مسلمان را وجود مبارک حضرت رسول اکرم(ص) دانست و افزود: در این روزها تمام انبیای الهی در آسمان‌ها آماده پیشوازی از رسول اکرم(ص) هستند و این بزرگترین افتخار برای ما مسلمانان است.

امام‌جمعه سنندج بیان کرد: کشور ایران امروز به برکت اقتدار انقلاب اسلامی از لحاظ نظامی، دفاعی، صنعتی، امنیت و آسایش کشوری باثبات و پایدار است که تمام ملت ایران سپاسگزاریم. نکته حائز اهمیت امروز کشور امنیت معیشتی مردم بوده است چرا که تأمین معیشت مردم در ثبات امنیت و آسایش کشور تأثیرگذار بوده است لذا مسئولان باید تأمین امنیت معیشتی مردم را در اولویت امور خود قرار دهند.

ماموستا رستمی با اشاره به اینکه افزایش قیمت‌ها در بازار شرایط زندگی مردم را سخت کرده است، گفت: امیدواریم با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها، پتانسل‌ها و منابع خدادادی در کشور و استفاده از وجود دانشمندان و نخبگان ایرانی بتوانیم راهکار مناسبی برای مقابله با این افزیش قیمت و کم کردن مشکلات زندگی و معیشتی مردم ارائه کنیم.

وی با اشاره به اینکه با وجود پتانسیل‌ها و نعمت‌های خدادادی و معادن و ذخایر قوی در شأن ایران اسلامی نیست که مردم فقیر باشند، افزود: مسئولان باید با الگوگیری از رسول اکرم(ص) و اصحاب و اهل بیت(ص) همواره تأمین رفاه و آسایش مردم به ویژه فقرا و نیازمندان را در اولویت امور خود قرار دهند.

امام‌جمعه سنندج مسئولیت را امانتی در دست مسئولان دانست افزود: فروش اجناس فاسد فروشگاهی با قیمت بالا به مردم و انتقال بیماری در نتیجه آن یا حساب‌های نجومی برخی مدیران شایسته جامعه اسلامی ایران نیست و مسئولان باید ضمن مقابله با گران‌فروشی، از بیت‌المال محافظت کنند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با تبریک معراج پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: خداوند متعال در دو سوره اسران و نجم به معراج پیامبر اکرم(ص) اشاره می‌کند و رآیه یک سوره اسراء می‌فرماید: «سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَىٰ بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَا ۚ إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ؛ منزّه و پاک است آن [خدایی] که شبی بنده اش[ محمّد (صلی الله علیه وآله وسلم)] را از مسجدالحرام به مسجد الاقصی که پیرامونش را برکت دادیم، سیر [و حرکت] داد، تا [بخشی] از نشانه هایِ [عظمت و قدرت ]خود را به او نشان دهیم؛ یقیناً او شنوا و داناست».

ماموستا رستمی افزود: وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) برای مسلمان و کافر، تمام کائنات و فرشتگان آسمان و زمین، یتیمان، بی‌سرپرستان، اسرا و ... سرشار از برکت و نور رحمت و مهربانی و عطوفت است.برهمین اساس است که خداوند متعال در آیه 46 سوره احزاب می‌فرماید:« وَدَاعِيًا إِلَى اللَّهِ بِإِذْنِهِ وَسِرَاجًا مُنِيرًا؛ و تو را دعوت‌کننده به سوی خدا به فرمان او و چراغی فروزان [برای هدایت جهانیان] قرار دادیم».

وی در پایان با اشاره به رحمت و مهربانی رسول اکرم(ص) در حق امتش یادآور شد: خداوند متعال در آیه 6 سوره اسراء می‌فرماید «النَّبِيُّ أَوْلَىٰ بِالْمُؤْمِنِينَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ ۖ وَأَزْوَاجُهُ أُمَّهَاتُهُمْ ۗ؛ پیامبر، نسبت به مؤمنان از خودشان اولی و سزاوارتر است، و همسرانش [حرمت ازدواج به منزله] مادران آنانند».

انتهای پیام
captcha