کتاب «گذر از شیب ۷۰ درجه» تجدید چاپ شد
کد خبر: 4039846
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷

کتاب «گذر از شیب ۷۰ درجه» تجدید چاپ شد

خاطرات شفاهی شهید عباس ایمن اسلامی از رزمندگان اطلاعات عملیات لشکر ۵ نصر خراسان در کتاب «گذر از شیب ۷۰ درجه» به رشته تحریر درآمده است که در اسفند ماه امسال تجدید چاپ شد.

کتاب گذر از شیب 70 درجهبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، «گذر از شیب 70 درجه» دربرگیرنده خاطرات شفاهی «عباس ایمن‌ اسلامی» از رزمندگان اطلاعات عملیات لشکر 5 نصر خراسان است که توسط راحله ندافی‌مقدم به رشته تحریر درآمده است.

این کتاب در 12 فصل تدوین شده و  به خاطرات شهید از دوران کودکی تا دوران دفاع مقدس و حال پرداخته است. وی که متولد یکی از روستاهای شهرستان مشهد به نام گوارشک است بعدها به شهر مشهد مهاجرت می‌کند. ایمن اسلامی به خاطر جو حاکم بر خانواده و حضور پدر و سایر اعضای خانواده در جبهه‌های حق علیه باطل، داوطلبانه عازم مناطق عملیاتی می‌شود. وی ابتدا در واحد تخریب مشغول به خدمت می‌شود و بعد از مدتی به دلیل برخورداری از هوش بالا و بنا به تصمیم فرماندهان، خدمت خود را در واحد اطلاعات و شناسایی ادامه می‌دهد.

این کتاب توسط نشر «زلال‌اندیشه» و با مشارکت اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در شمارگان یک هزار جلد در سال 1399 چاپ و به زیور طبع آراسته شده است.

در بخشی از کتاب آمده است: نور ماه فضای اطرافمان را روشن کرده بود و من در یک لحظه از پشت سر صدای سربازان عراقی را شنیدم که طبق معمول بلندبلند صحبت می‌کردند. گوش‌هایم را تیز کردم و صدای گلوله‌گذاری و بستن کولاس توپ را شنیدم. با دقت بیشتر اطرافم را نگاه کردم. ناگهان چشمم به میله‌ای با خطوط رنگی افتاد که شبیه آن را معمولاً در یگان‌های توپخانه دیده بودم که از آن برای شاخص‌گیری و گرا استفاده می‌شد.

در این شرایط دیگر اطمینان پیدا کردم که ما در خاکریزهای توپخانه دشمن و دقیقاً در زیر دهانه توپ هستیم. با توجه به شناختی که از زمان آتشباری دشمن داشتم متوجه شدم که اکنون ساعت 11 شب است و دشمن قصد دارد طبق عادت شبانه عملیات آتشباری انجام دهد. در این لحظه با اینکه تصمیم گرفته بودم تیم را به سرعت از این موقعیت خارج کنم با این حال احساس می‌کردم ممکن است در نور آتش توپ ما را ببینند. به ناچار تا پایان عملیات آتشباری در همان موضع زمین‌گیر شده و بعد از آن در جهت مخالف با دهانه توپ‌ها از موقعیت دور شدیم.

کتاب «گذر از شیب 70 درجه» که به همت مدیریت اسناد و ادبیات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی تدوین شده در 178 صفحه با قطع رقعی و به بهای 35 هزار تومان چاپ شده است.

این کتاب در اسفند سال جاری تجدید چاپ شده است.

انتهای پیام
captcha